April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۶۰۶
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
0
این روزها با تشکیل کابینه دولت و شروع به کار وزیر صمت، به نظر می‌رسد تغییر مدیریت در سطوح مختلف صنعت وجود داشته باشد که مهم‌ترین آن به خودروسازی منوط می‌شود. رسانه‌ها این روزها گزینه‌های احتمالی مدیران عامل دو واحد خودروسازی را معرفی می‌کنند.

4 گزینه احتمالی مدیرعاملی سایپا

 

به گزارش پول نیوز،گفتنی است که اگر لابی برخی افراد بانفوذ در صنعت خودرو اثر گذار نباشد، شنیده‌ها و شایعات در محافل خودروی افراد مذکور در این گزارش را به عنوان مدیرعامل نقل قول کردند.

 

مدیر بدون زیان مالی

نخستین گزینه احتمالی مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا یا گروه صنعتی ایران‌خودرو جواد نجم الدین است. نجم الدین فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر است که در دو دهه گذشته باتوجه به سوابق کاری، جز مدیرانی بوده که زیان انباشت در کارنامه مدیریت خود نداشته است.

 

مدیر از بدنه سایپا

دومین گزینه احتمالی مدیریت این واحد خودروسازی، معصوم نجفیان است. نجفیان دانش آموخته دکتری صنایع تحلیل سیستم است که در کارنامه کاری خود، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور، مدیرعامل ساز گستر سایپا، رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل در امور شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۹۸ تا کنون، عضو هیات مدیره خدمات پس از فروش ایران خودرو دیزل و عضو هیات مدیره و معاونت برنامه ریزی شرکت ملی فولاد ایران را دارد.

 

بازگشت مجدد به سایپا

سومین گزینه احتمالی مدیر عاملی سایپا، محمد رضا سروش است. سروش دانش آموخته کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع گرایش بهره وری است. سروش در سال ۱۳۹۷ بیش از سه ماه در گروه خودروسازی سایپا سمت مدیرعاملی را داشت.بازگشت احتمالی سروش به سایپا شاید بتواند مشکلات فعلی این گروه خودروسازی را به دلیل زیان انباشت و خودروهای کف حل کند. سروش نیز جز مدیرانی هست که برای هر دو واحد خودروسازی نامش مطرح شده است.

 

از پارس خودرو تا سایپا

آخرین گزینه احتمالی مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا، علی شیخ زاده است. شیخ زاده در کارنامه کاری خود از سال ۱۳۹۸ تاکنون عضو هیات مدیره قائم مقام مدیرعامل در امور تولید، کیفیت و توسعه محصول گروه خودروسازی است. وی در کارنامه کاری خود مدیرعامل پارس خودرو، مدیرعامل شرکت‌های قالب‌های صنعتی بزرگ ایران خودرو، مدیرعامل صنایع آذر آب و مدیرعامل تام ایران خودرو را در کارنامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: