April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۶۱۱
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
0
بانک ملی ایران همواره در پرداخت تسهیلات بانکی سرآمد بوده است و آن طور که اطلاعات نظام بانکی حکایت می کند،‌ در بسیاری از سرفصل های، بانک ملی ایران رتبه نخست تخصیص منابع به متقاضیان را دارد.

بانک ملی ایران،‌ گره گشای مشکلات مردم

 

به گزارش پول نیوزیکی از مهمترین نقش های بانک ها جمع آوری منابع مردمی و تخصیص آن در قالب تسهیلات به متقاضیان است؛ نقشی که بانک ملی ایران طی 93 سال فعالیت خود به خوبی آن را ایفا کرده است و کمتر واحد تولیدی، بنگاه اقتصادی و یا فردی را می توان یافت که از این تسهیلات بهره نبرده باشد.


گرچه جمع منابعی که بانک ملی ایران طی بیش از 9 دهه حضور خود به نظام اقتصادی کشور تزریق کرده است بسیار زیاد است، اما نگاهی به عملکرد بانک طی پنج سال گذشته در این حوزه می تواند گویای روند آن طی همه دوران فعالیتش باشد.

بانک ملی ایران،‌ گره گشای مشکلات مردم

 

آن طور که بانک مرکزی اعلام کرده است،‌کل نظام بانکی در سال گذشته حدود 19 هزار هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است. مقایسه این رقم با تسهیلات پرداختی توسط بانک ملی ایران نشان می دهد که سهم این بانک از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی بیش از 20 درصد بوده است. همچنین اطلاعات موجود حاکی از آن است که کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران طی سال گذشته نسبت به سال قبل آن بیش از 27 درصد رشد داشته است.


میزان تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به تفكیك بخش های اقتصادی طی چهار ماهه منتهی به پایان تیر سال 1400

 

بانک ملی ایران،‌ گره گشای مشکلات مردم


در حوزه تسهیلات جدید نیز بانک ملی ایران عملکرد درخشانی داشته است، به طوری که مبلغ کل تسهیلات کرونایی پرداخت شده توسط این بانک تا پایان فصل بهار امسال از مرز 126.5 هزار میلیارد ریال عبور کرده و بیشترین تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طی سه ماهه ابتدایی سال 1400 از سوی این بانک به مبلغ 30.2 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.


نگاهی به کارنامه بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز از پیشتازی آن حکایت می کند. گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که در سال گذشته، میزان تسهیلات ازدواج پرداختی توسط نظام بانکی به 430 هزار میلیارد ریال رسیده است. بانک ملی ایران نیز در این سال 217 هزار و 299 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 113 هزار و 355 میلیارد و 853 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است. مقایسه این اعداد نشان می دهد که حدود 26 درصد تسهیلات این بخش توسط بانک ملی ایران تامین شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: