کد خبر: ۳۵۸۷۵۵
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
0
معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: اولویت دولت در این روزها بحث سلامت و معیشت مردم است. وزرا به محض رای اعتماد کار خود را شروع کردند و با شناختی که از این وزرا داریم؛ هر برنامه‌ای در مجلس به نمایندگان ارائه دادند، عمل خواهند کرد و به هیچ وجه وعده‌ای نمی‌دهند که به آن عمل نکنند.

حسینی: معیشت اولویت دولت سیزدهم است

 

به گزارش پول نیوز، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس با حضور در یک برنامه تلویزیونی به بررسی اولویت‌های دولت سیزدهم پرداخت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این برنامه تصریح کرد: اولویت دولت در این روز‌ها بحث سلامت و معیشت مردم است. کابینه دولت سیزدهم ترکیبی از افراد پیشکسوت است که بعضی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده هستند؛ همچنین افراد جوانی هم هستند که در رشته خود تخصص دارند و کار اجرایی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: وزرا به محض رای اعتماد کار خود را شروع کردند و با شناختی که از این وزرا داریم؛ هر برنامه‌ای در مجلس به نمایندگان ارائه دادند، عمل خواهند کرد و به هیچ وجه وعده‌ای نمی‌دهند که به آن عمل نکنند.

حسینی گفت: وزرا به تازگی رای اعتماد گرفتند و هنوز تغییری در بافت وزارتخانه انجام ندادند و نباید شتاب زده عمل کرد؛ یعنی فرد معاون باید حساب شده و از طریق استعلام از دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شود که به طور طبیعی این پروسه زمان می‌برد.

وی اظهار کرد: در دولت و مجلس مبنا طرح لایحه است نه نمایندگان؛ یعنی اصل بر این است که دولت کارشناسی کند، همچنین بارمالی هم در نظر می‌گیرد. رهبرانقلاب نیز بر مسئله تاکید می‌کند که حدالمقدور لایحه بیاید. امیدواریم لوایح را سنجیده کارشناسی شده به مجلس ارائه شود.

سید محمد حسینی در پاسخ به این سوال که دولت گذشته کار خود را با لابی گری پیش می‌برد، آیا دولت سیزدهم به همین منوال است؟ اظهارکرد: دولت و مجلس هردو انقلابی هستند و بررسی صلاحیت وزرا غالبا دغدغه‌مند است.

وی گفت: این بار بررسی‌ها نسبت به گذشته بیشتر بود و وزرا در تمام کمیسیون‌ها حضور پیدا کردند و احاطه نمایندگان بر وزرا بیش از گذشته است و اینگونه نبود که وزیر دادگستری فقط به دادگستری برود! به طوری که در دوره‌های قبلی وزرا فقط به کمیسیون تخصصی می‌رفتند.

حسینی در پاسخ به این سوال که زمانی که به عنوان نماینده مجلس در مجلس حضور داشتید آیا موافق شفافیت آرا بودید؟ گفت: در زمان نمایندگی من در مجلس، شفافیت وجود داشت، چون مجلس بر مبنای قیام قعود بود و مشخص بود چه افرادی مخالف و موافق یک طرح هستند.

وی ادامه داد: انتخاب بین نمایندگی مجلس و معاون پارلمانی دولت کمی سخت است، اما در دولت افراد معمولا تاثیرگذاری بیشتری دارد و امکانات بیشتری در اختیار دارد، اما معاون پارلمانی مسئله متفاوتی است. زمانی که وزیر فرهنگ بودم؛ اختیارات زیادی داشتم در صورتی که معاون پارلمانی بیشتر نقش حلقه واسطه را دارد. زمانی که در مجلس حضور داشتم، دولت بر سر کار با ما، هم جهت نبود، اما در دوره وزارت فرهنگ کار‌های خوبی انجام شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که به کابینه دولت سیزدهم چه نمره‌ای می‌دهید؛ گفت: کابینه ترکیبی از افراد پیشکسوت است که بعضی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده هستند؛ همچنین افراد جوانی هم هستند که در رشته خود تخصص دارند و کار اجرایی انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: وزرا به محض رای اعتماد کار خود را شروع کردند و با شناختی که از این وزرا داریم؛ هر برنامه‌ای در مجلس به نمایندگان ارائه دادند، عمل خواهند کرد و به هیچ وجه وعده‌ای نمی‌دهند که به آن عمل نکنند. همه متفق القول هستند که باید وعده‌های خود را عمل کنند و به مردم گزارش کار خود را تحویل دهند. متاسفانه کشور در شرایط خوبی دولت تحویل داده نشده است، ولی وزرا تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

معاون پارلمانی افزود: در تیم اقتصادی، آقای مخبر مسئول هماهنگی مسائل اقتصادی هستند، اختلاف مبنایی بین آقای مخبر، آقای خاندوزی وزیر اقتصاد، آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و آقای رضایی به عنوان مشاور اقتصادی رئیس جمهور وجود ندارد و جلسات وزرای اقتصادی تشکیل شده و هماهنگی بیشتر در ادامه انجام می‌شود.

حسینی در خصوص ردصلاحیت آقای باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این مورد طبیعی است که وزیری رای نیاورد. ایشان چهره ناشناخته بودند و عده‌ای حساسیت‌هایی داشتند که فرد باید با بدنه آشنا باشد که به هرحال این مسئله گذشت.

معاون پارلمانی در پاسخ به این سوال که آیا وعده‌های دولت قابل تحقق است افزود: مبنا بر این است که وعده‌ای که داده می‌شود همه جوانب آن در نظر گرفته شود و بی‌جهت حرفی زده نشود. مقام معظم رهبری نیز در این موضوع فرموده‌اند کخ اگر نتوانستید به وعده خود عمل کنید باید توضیح کامل به مردم دهید.

سید محمد حسینی در پایان گفت: امیدواریم وزرا به وعده‌های خود عمل کنند و در دولت و مجلس مشکلات سختی پیش نیاید.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: