کد خبر: ۳۵۸۷۸۰
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
0
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۵۸ ساله در لالجین شهرستان بهار به علت ریزش آوار در درون چاه جان باخت.
 
زنده به گور شدن مرد همدانی
 
به گزارش پول نیوز، ارتین کمالی روز دوشنبه اظهار داشت: این مرد در اراضی زراعی روستای دستجرد در حال لایروبی چاه ۳۵ متری بود که ابتدا دچار گاز گرفتگی شده سپس بر اثر ریزش آوار درون چاه جان خود را از دست داد.

محاسبه دقیق قیمت خودرو کارکرده با کارنامه
به گزارش رکنا، وی اضافه کرد: تیم‌های هلال احمر و آتش نشانی برای خارج کردن این فرد از درون چاه در این محل حضور یافته و پس از چند ساعت تلاش جسد او را از داخل چاه بیرون کشیدند.

گازگرفتگی در چاه جان مرد همدانی را گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در حفر چاه گفت: ابتدا باید افرادی را برای حفر چاه به کار گرفت که از تجارب حرفه‌ای لازم برخوردار باشند همچنین پیش از شروع عملیات چاه کنی باید وسایل کمک‌های اولیه مناسب فراهم شود.

کمالی افزود: کارگران مسئول حفرچاه باید به وسایل حفاظتی از قبیل کفش ایمنی، طناب، کمربند ایمنی، دستکش و لباس کار و در صورت لزوم عینک حفاظتی مجهز باشند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع حفاری باید از مناسب بودن شرایط مته (در صورت کار با دستگاه)، چکش، کلنگ‌ها و وسایل مربوطه از قبیل بالابر و سیستم تهویه هوا اطمینان حاصل شده و در صورت وجود نقص در وسایل اصلی و مهم نظیر بالابر باید موارد برطرف شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: در صورت استفاده از مقنی و ابزار دستی برای حفر چاه باید وسایلی نظیر کلنگ، چرخ چاه، دلو، طناب، بالابر، قلاب و سیستم تهویه مورد بازدید قرار گیرد و از سالم بودن ابزار کار اطمینان حاصل شود.

کمالی اظهار داشت: برای جلوگیری از سقوط خاک و سنگ به داخل چاه دور دهانه باید آستانه ای به ارتفاع حداقل ۱۵ سانتیمتر با مصالح مقاوم تعبیه کرد و این آستانه باید طوری باشد که برخورد اتفاقی پا با وسایل‌کار سبب تخریب آن نشود.

وی افزود: مقنی قبل از ورود به چاه برای عملیات چاه کنی باید طناب‌نجات را به کمک کمربند ایمنی مخصوص به خود بسته باشد.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: