کد خبر: ۳۵۸۷۸۳
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
0
امروز 15 شهریور 1400 دلار در مرز کانال 27 هزارتومانی نوسان کرد و سکه به مرز 12 میلیون تومان نزدیک شد.
سکه روی مرز 12 میلیونی باقی ماند
 
 
به گزارش پول نیوز، دلار آمریکا در طول این هفته عمدتا بین ۲۷ هزار تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد. تحلیل‌گران مرز‌های حساس بالایی و پایینی دلار را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان عنوان می‌کردند. دلار عصر دیروز روی ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان قرار داشت و در شروع معاملات امروز باکاهشی ۱۲۰ تومانی از ۲۷ هزار و ۷۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. قیمت دلار در طول معاملات مسیر کاهشی را دنبال کرد و در نهایت روی ۲۷ هزار و ۱۰ تومان قرار گرفت. در معاملات بعد از ظهر امروز نرخ‌هایی زیر ۲۷ هزار تومان نیز به طور پراکنده از دلار اعلام شدند.

همراه با افت دلار قیمت درهم امارات نیز افت کرد و مرز حساس ۷ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست داد. قیمت درهم در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود و در نهایت روی ۷ هزار و ۳۸۵ تومان قرار گرفت. در حال حاضر مرز‌های ۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۷ هزار و ۴۰۰ تومان برای درهم مهم تلقی می‌شوند و تحلیل‌گران معتقدند عبور درهم از این مرز‌ها می‌تواند انتظارات کاهشی و افزایشی در بازار دلار را تحریک کند.
قیمت طلای جهانی عصر جمعه روی ۱۸۲۸ دلار قرار گرفته بود. قیمت طلا تا ساعت ۱۵ و ۴۷ دقیقه عصر امروز تغییراتی منفی را به ثبت رسانده بود و روی ۱۸۲۴ دلار قرار داشت. قیمت طلا با وجود ثبت تغییرات منفی هنوز مرز حساس ۱۸۲۰ دلار را از دست نداده بود. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز با افت ۵۰ هزار تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان قرار گرفت. افت قیمت سکه تحت تاثیر کاهش قیمت دلار اتفاق افتاد. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار داشت.

قیمت دلار آمریکا امروز کاهش یافت و حتی رقم‌هایی زیر ۲۷ هزار تومان نیز از آن اعلام شد. همراه با کاهش قیمت دلار حجم عرضه آن در بازار متشکل ۱۸ درصد پایین آمد و روی ۵ میلیون و ۶۵۸ هزار قرار گرفت. متوسط حجم عرضه دلار از ۷ فروردین تا امروز ۵ میلیون و ۸۰۲ هزار محاسبه می‌شود. بر این اساس عرضه دلار امروز زیر متوسط قرار داشت.


همراه با کاهش قیمت دلار قیمت یورو بازار آزاد نیز افت کرد، اما قیمت یورو متشکل و سنا تغییرات مثبت را به ثبت رساند. حجم عرضه یورو نیز نسبت به روز گذشته ۴۵ درصد افت کرد و روی ۷۰۲ هزار قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار افت کرد و همراه با آن حجم عرضه زیر متوسط قرار گرفت. قیمت یورو آزاد کاهش یافت، اما قیمت یورو سنا و متشکل رشد کرد. قیمت سکه امامی تحت تاثیر افت قیمت دلار پایین آمد و به مرز ۱۲ میلیون تومان نزدیک شد. قیمت درهم زیر مرز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: