کد خبر: ۳۵۸۷۹۳
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
0
همه ما می‌دانیم پیاز چیست و چگونه آن‌ها بخشی اساسی از رژیم‌های غذایی ما را تشکیل می‌دهند. هر زمان که سالاد مصرف می‌کنیم معمولاً پیاز در آن‌ها وجود دارد. به‌هرحال، املت صبحانه یا انواع غذا‌هایی که هر روز مصرف می‌کنیم، پیاز‌ها معمولاً در غذایی که می‌خوریم وجود دارد.
تفاوت بین پیاز و پیازچه
 
 
به گزارش پول نیوز، اما آنچه اکثر مردم متوجه آن نیستند این واقعیت است که انواع مختلفی از پیاز وجود دارد که هرکدام منشأ، کاربرد و کاربرد متفاوتی در مواد غذایی دارند. آنچه در اینجا صحبت می‌کنیم، یعنی پیاز و پیازچه نیز دو نوع پیاز هستند.

Chives اصطلاحی است که برای گیاه Allium schoenoprasum به‌کاررفته و کوچک‌ترین گونه از جنس پیاز است که قابل خوردن است. این گیاه چندساله است و مناطق بومی آن شامل آسیا، اروپا و شمال آمریکا است. نخودفرنگی گیاهانی است که معمولاً در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آن‌ها تقریباً در کلیه فروشگاه‌های مواد غذایی موجود هستند و در باغ‌های خانگی نیز قابل رشد هستند. رشد آن‌ها در باغچه‌های خانه شما در واقع بسیار مطلوب است، زیرا ویژگی‌های دفع حشرات را دارند و آفات را در باغ شما کنترل می‌کنند. گل صدف و جوانه‌های گل نابالغ آن که فاقد افتتاح هستند می‌توان از آن برای تهیه سوپ‌ها، سیب‌زمینی و ماهی و همچنین لیستی از سایر غذا‌ها به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده آن استفاده کرد.

پیازچه‌ها نیز به گونه‌های Allium تعلق دارند، اما از نظر پیازچه با طعم نسبتاً ملایمی از پیاز متفاوت است. معمولاً فقط به‌عنوان یک سبزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را خام مصرف کرد یا بعد از پخت‌وپز مصرف کرد. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از گونه‌های Allium دارای برگ‌های سبز توخالی هستند، اما فاقد یک لامپ ریشه‌ای به‌درستی توسعه‌یافته هستند.


نام‌های رایج دیگر پیازچه‌ها شامل پیاز سبز، پیاز سالاد، پیاز سفره، پیاز بهار و ... است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پیازچه همان پیاز‌هایی است که به‌عنوان بخشی از سالاد‌هایمان مصرف می‌کنیم.

برگ‌های دو نوع پیاز تفاوت‌های خاصی دارند. پیاز کوهی معمولاً از پیازچه‌های نازک‌تر است. همچنین بسته به گونه، پیازچه‌هایی دارای برگ‌هایی هستند که دارای لوله و یا گاهی صاف هستند. در حال حرکت، بخشی از گیاه که به طور عادی از آن استفاده می‌کنیم نیز برای دو نوع متفاوت است.

برای پیاز کوهی، قسمت سبز بالایی برای تزئین ظروف غذا استفاده می‌شود. در مورد پیازچه‌ها، قسمت فوقانی سبز و همچنین قسمت سفید سفیدی مصرف می‌شود.


ما با تمایز این دو باتوجه‌به کاربرد‌های آشپزی آن‌ها، در ادامه حرکت خواهیم کرد. پیازچه‌ها طعمی دارند، اما هنگام پخت آن را از دست می‌دهند؛ بنابراین، آن‌ها به بهترین شکل در فرم خام خود هستند که به‌وسیله آن می‌توان آن‌ها را به‌خوبی خرد کرد یا به قطعات بزرگی خرد کرد. پیازچه‌ها عطروطعم خود را از دست نمی‌دهند و ازاین‌رو بسته به دستور تهیه بخشی از آن‌ها می‌توان از خام یا پخته شده استفاده کرد.

بگذارید برخی از دستورالعمل‌های ویژه‌ای را که می‌توان برای آن‌ها استفاده کرد، روشن کنیم. این باعث می‌شود خوانندگان ما بتوانند از پیاز مناسب برای ظرف موردنظر خود استفاده کنند. پیازچه‌ها، به شکل خرد شده خود، می‌توانند برای اهداف تزئینی استفاده شوند.

در مورد پنکیک، ظروف پخته شده، ساندویچ، سبزیجات سرخ شده، سوپ و ... در مورد پیازچه‌ها، طیف وسیعی از کاربرد دارند. به دلایلی که در بالا ذکر شد، می‌توان از آن‌ها برای تعدادی دستورالعمل خام یا پخته استفاده کرد. علاوه بر این، هر نوع دستورالعمل که به پیاز سفید یا سبز نیاز دارد می‌تواند از پیازچه استفاده کند.

این بدان معناست که در صورت نیاز می‌توانید از جای پیازچه نیز استفاده کنید، هرچند این امر به شکلی دیگر کار نمی‌کند.

تفاوت‌ها
۱. Chives-Allium schoenoprasum که کوچک‌ترین گونه جنس پیاز است که قابل خوراکی است، اماکن بومی شامل آسیا، اروپا و شمال آمریکا است. پیازچه نیز به گونه‌های Allium تعلق دارد، دارای عطروطعم نسبتاً ملایمی از پیاز است، معمولاً فقط به‌عنوان یک سبزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بعد از پخت‌وپز هم می‌توان آن را خام مصرف کرد و هم خورد.

۲. پیاز کوهی معمولاً از پیازچه‌ها نازک‌تر است

۳. بسته به نوع، پیازچه دارای برگ‌هایی است که لوله‌ای یا گاهی صاف است

۴- از پیاز - قسمت فوقانی سبز برای تزئین ظروف غذا استفاده می‌شود. پیازچه‌ها - هم قسمت سبز بالا و هم قسمت سفید سفیدی مصرف می‌شود

۵- پیازچه‌ها طعمی دارند، اما هنگام پخت آن را از دست می‌دهند، نه برای پیازچه‌ها

۶. پیاز خرد شده‌ای که برای اهداف تزئین استفاده می‌شود. برای پنکیک، ظروف پخته شده، ساندویچ، سبزیجات سرخ شده، سوپ و غیره. پیازچه‌هایی که برای هر نوع دستور غذا که به پیاز سفید یا سبز نیاز دارد استفاده می‌شود

۷. پیازچه‌ها می‌توانند پیازچه را جایگزین کنند. پیازچه نمی‌تواند جای پیاز را جایگزین کند
 
منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: