April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۷۹۶
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۰
0
کشش ستون فقرات شکلی از درمان ضد تراکمی است که فشار بر روی ستون فقرات را کم می‌کند و می‌تواند به‌صورت دستی یا مکانیکی انجام پذیرد.
کشش ستون فقرات چیست؟
 
 
به گزارش پول نیوز، کشش ستون فقرات برای درمان فتق دیسک، سیاتیک، خرابی دیسک، عصب باریکش و بسیاری دیگر از مشکلات کمر به کار می‌رود.

کشش ستون فقرات چه کاری انجام می‌دهد؟
کشش ستون فقرات، به‌منظور برداشتن فشار از دیسک تحت‌فشار، ستون فقرات را کش می‌دهد. این کار ستون فقرات را تقویت و توانایی بدن برای درمان خود را بهبود می‌دهد.

افراد دارای مشکلات ستون فقرات از این درمان بهره می‌برند چراکه کشش عکس نیروی گرانش عمل می‌کند. این روش بیشتر برای درمان موارد زیر به کار می‌رود:

جابه‌جایی دیسک
زایده استخوانی
خرابی دیسک بین مهره‌ای
فتق دیسک
بیماری مفاصل فاست
سیاتیک
تنگی مجرای نخاعی
عصب باریکش
عوارض کشش ستون فقرات چیست؟
این روش می‌تواند درد‌هایی که بدتر از شرایط اولیه است را ایجاد کند. آن‌هایی که پوکی‌استخوان و برخی انواع سرطان‌ها را دارند نباید از درمان کششی استفاده کنند. کشش ستون فقرات می‌تواند منجر به اسپاسم عضلانی شود. اغلب پزشکان برای این وضعیت در خلال درمان یا پس از آن خود را آماده می‌کنند.

کشش ستون فقرات چگونه مدیریت می‌شود؟
درمان کشش ستون فقرات می‌تواند دستی یا مکانیکی برحسب نیاز شما انجام پذیرد.

کشش ستون فقرات دستی
در کشش دستی، یک فیزیوتراپ از دستانش به‌منظور قراردادن افراد در حالتی از کشش استفاده می‌کند. سپس وی بر مفاصل و عضلات نیرویی وارد می‌کند تا فضای بین مهره‌ها را گسترده‌تر نماید.

کشش ستون فقرات مکانیکی
در کشش مکانیکی، شما بر روی یک صندلی که ابزار‌های مخصوصی به‌منظور کش دادن ستون فقرات دارد دراز می‌کشید. فیزیوتراپ یک سری طناب، آویز دست (اسلینگ) و تسمه (پولی) به بدن شما متصل می‌کند تا به‌صورت مکانیکی فشار را بکاهد.

مزایای کشش ستون فقرات کدامند؟
کشش ستون فقرات یک روش بدون نیاز به جراحی به‌منظور تسکین درد و تصحیح مشکلات ستون فقرات است. درحالی‌که برخی عوارض جانبی بالقوه نیز با خود دارد، اما تسکین‌دهنده‌ای قطعی و باثبات برای اکثر افراد است.

مخاطرات کشش ستون فقرات چیست؟
هیچ ریسکِ بلندمدتی در کشش ستون فقرات نیست و برخی عوارض جانبی ممکن است در خلال درمان یا پس از آن رخ دهند. برخی در مناطق درمان شده درد را تجربه می‌کنند.

کشش ستون فقرات برای همه مناسب نیست. پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا ریسک‌های آن ارزش مزایای بالقوه این روش را دارند یا خیر و این کار را بر مبنای سابقه پزشکی شما انجام می‌دهد.

چگونه می‌توانید برای کشش ستون فقرات آماده شوید؟
پیش از اینکه تحت این درمان قرار بگیرید باید با پزشکتان صحبت کنید تا یک برنامه فیزیوتراپی جامع تدوین نمایید. کشش ستون فقرات اغلب به‌عنوان ارتقادهنده درمان‌های دیگر عمل می‌کند. یک پزشک ممکن است ورزش‌های خانگی را پیش از کشش توصیه کند. اما این کار همواره موردنیاز نیست.

نتایج کشش ستون فقرات چیست؟
نتایج کشش ستون فقرات شامل تسکین درد، هماهنگی مناسب مهره‌ای، و مفاصلِ غیر متراکم خواهد بود. کشش ستون فقرات عضلات و استخوان‌ها را در جهت عکس اثرات گرانشی کش می‌دهد. تحت شرایط مناسب، این موضوع می‌تواند بهبود چشمگیری بر روش حرکتی و احساس شما در طول روز بگذارد.

چشم‌انداز‌های پس از کشش ستون فقرات کدامند؟
با کمک دیگر درمان‌های فیزیکی، بسیاری از افراد موفقیت‌های بزرگی با این روش داشته‌اند. کشش ستون فقرات درد را کاهش داده و بدن بیشتر قادر به بهبود خود خواهد بود. برخی افراد تنها نیاز به درمان کششی برای مدتی کوتاه دارند و برخی دیگر آن را به‌صورت بلندمدت در طول زندگی خود نیاز خواهند داشت.
 
منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: