April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۸۲۵
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
0
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مطالبه بحق مردم شفافیت و اجرای عدالت است که بر این اساس یکی از مهمترین اقدامات دولت باید اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باشد.
تاکید نماینده آستانه اشرفیه بر اجرای اصل ۴۴ توسط دولت
 
ابراهیم نجفی در نطق خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: امروز مطالبه بحق مردم شفافیت و اجرای عدالت است. یکی از مهمترین اقدامات دولت باید اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باشد. در بودجه سالانه کشور، بودجه عمومی حداقل نصف بودجه شرکت‌های دولتی است و امکان برنامه ریزی جهت چابک سازی دولت و سرمایه گذاری در جهت زیرساخت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: امروز نظارت مجلس، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ در اجرای اصل ۴۴ بیش از پیش احساس می‌گردد تا شاهد واگذاری غلط در اجرای این اصل از جمله مجموعه کشت و صنعت مغان، نیشکر هفت تپه و کارخانه پوشش گیلان که بزرگترین کارخانه ریسندگی خاور میانه بوده نباشیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر با بیان اینکه به استناد بند ۲ ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب دایمی اساسنامه سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت بر عهده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است، گفت: انتظار داریم اساسنامه شرکت‌های دولتی به جهت جلوگیری از پرداخت‌های نامتعارف و نجومی مورد بازبینی قرار گیرد.

نجفی از رئیس مجلس و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز خواست که هرچه زودتر لایحه نظام رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف گردد.

وی افزود: به استناد ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب هر گونه نیرو‌های آموزش و پرورش خارج از آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ممنوع می‌باشد، اما شاهد اشتغال حدود ۱۶۰ هزار نفر معلم در مدارس غیر انتفاعی با حداقل حقوق ماهیانه هستیم. با توجه به اینکه معلمان شاغل در این حوزه بعضا دارای سابقه بالای ۱۵ سال می‌باشند در آزمون ورودی با مشکل شرط سنی مواجه هستند که انتظار داریم علاوه بر تخصیص سهمیه به آنها، شرط سنی برای استخدام این معلمان برداشته شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: با توجه به تبصره ۴ بند ب ماده ۴۲ لایحه مالیات بر افزایش ارزش افزوده، یک درصد باید به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های مدیریت پسماند تخصیص یابد که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قرار گرفته است، لذا پیگیری جهت اجرای قانون مورد انتظار می‌باشد.

نجفی از کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خواست که با عنایت به اینکه طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به پیمانی در دستور کار کمیسیون قرار دارد اقدام عاجل در این رابطه صورت گیرد.

نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، از ریاست سازمان برنامه و بودجه خواست که با توجه به اینکه شهر آستانه اشرفیه به دلیل قرار داشتن بارگاه برادر امام رضا (ع) در این شهر مذهبی و زیارتی محسوب می‌شود، در بودجه سال ۱۴۰۱ کد مستقل جهت ساماندهی حرم این امامزاده لحاظ گردد.

نجفی در پایان گفت: با توجه به اینکه بندر کیاشهر دارای حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت می‌باشد و از حداقل امکانات درمانی محروم می‌باشد، وزارت بهداشت درباره احداث بیمارستان محلی بندر کیاشهر اقدام نماید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: