April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۸۸۲
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: چنین چیزی وجود ندارد که سربازان بر سر یک زندانی بریزند و کتکش بزنند شاید یک سیلی به معتادی که تعادل رفتاری نداشته زده باشند، ولی شکنجه اش نکردند.
نوروزی: شکنجه کردن زندانیان اوین حقیقت ندارد /سربازان زندانیان را کتک نمی‌زنند
انتشار تصاویر هک شده از دوربین‌های زندان اوین در تهران، همچنان واکنش‌های گسترده‌ای را با خود به همراه دارد. گروه هکری که خود را «عدالت علی» نامیده طی روز‌های اخیر تصاویر متعددی از دوربین‌های مداربسته زندان اوین منتشر کرده که در آن‌ها مسئولین زندان برخورد‌های بسیار خشنی با زندانیان دارند و در مواردی صحنه‌های از ضرب و شتم شدید زندانیان دیده می‌شود.
حسن نوروزی؛ نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در در این خصوص با تاکید بر اینکه در زندان اوین شکنجه‌ای صورت نگرفته است افزود: آنچه که رخ داده این بود که با یک تصمیم جاهلانه زندانیان مالی را به تیپ ۵ و محکومان کیفری و عادی را به زندان اوین منتقل کردند که در بین این زندانیان کیفری، معتاد نیز وجود داشته که، چون توانایی راه رفتن نداشته سرباز با هل دادن، آن فرد را مجاب به حرکت میکند، زیرا با سلام و صلوات که با اینگونه افراد برخورد نمیشود.

وی با تاکید بر اینکه منافقین به دلیل تحریف افکار عمومی جهان، دست به چنین کاری زدند افزود: چنین چیزی وجود ندارد که سربازان بر سر یک زندانی بریزند و کتکش بزنند شاید یک سیلی به معتادی که تعادل رفتاری نداشته زده باشند، ولی شکنجه نکردند.

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر وجود تصاویر و فیلم‌های ثبت شده از اعمال خشونت علیه زندانیان و جریحه دار شدن احساسات عمومی با انکار این وقایع و نبود خشونت در زندان گفت: سربازان تا لحظه آخر به زندانی احترام میگذارند، ولی چنانچه زندانی بخواهد دست به حرکت‌های خطرناک یا سوءقصد به جان خود یا فرد دیگر کند، و یا اینکه یک زندانی دعواگر باشد آنجاست که سرباز بر اساس وظیفه خود وارد عمل میشود.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بنده دو دوره، هم در زمان طاغوت و هم در زمان جنگ در زندان بودم که در برخی شرایط خاص اگر میخواستند شکنجه کنند به مکان‌های مخصوص میبردند پس بنده با اطمینان میگویم که شکنجه‌ای در زندان اوین صورت نگرفته، زیرا شکنجه یعنی بی دلیل کسی را از جایی مورد ضرب و شتم و ... قرار دادن که آن هم در زندان‌های اسرائیل، گوانتانامو رخ میدهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: