کد خبر: ۳۵۸۹۳۸
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
0
پسر جوان که برادر بزرگش را در قهوه خانه کشته بود با جلب رضایت پدر و مادرش از جنبه عمومی جرم محاکمه شد .
برادرکشی تاسفبار در قهوه خانه
برادرکشی در کهریزک اتفاق افتاد. برادرکشی سال ۹۸ در قهوه خانه رخ داد. متهم برادرکشی دستگیر شد. متهم به برادرکشی اعتراف کرد. پدر و مادر این دو برادر از قصاص پرونده برادرکشی گذشتند.
سیدگی به این پرونده از شامگاه دوم مهرماه سال ۹۸ به دنبال وقوع درگیری خونین در قهوه خانه‌ای در کهریزک آغاز شد. وقتی مأموران پلیس به قهوه خانه موردنظر رفتند دریافتند صاحب قهوه خانه به نام پدرام زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

شواهد نشان می‌داد پدرام در درگیری با برادر کوچکش به نام پیمان چاقو خورده است. ماموران پلیس به ردیابی پیمان پرداختند و وی را بازداشت کردند.

در این میان از بیمارستان خبر رسید پدرام به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شده است. با مرگ پدرام ۳۵ ساله برادر کوچکش تحت بازجویی قرار گرفت و به درگیری خونین اعتراف کرد.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه پدر و مادر مقتول در جایگاه ویژه ایستادند و اعلام گذشت کردند.

مادر پدرام در حالی که اشک می‌ریخت گفت:پسرهایم هیچ اختلافی با هم نداشتند و هنوز باور ندارم پسر کوچکم پسر بزرگم را کشته است است. من داغ بزرگی بر دل دارم و نمی‌توانم برای پسر کوچکم درخواست قصاص را مطرح کنم. به همین خاطر گذشت می‌کنم.

وقتی پیمان روبروی قضات ایستاد در حالی که اشک می‌ریخت گفت:من تنها برادرم را از دست نداده‌ام. من رفیقم را کشته‌ام و از این موضوع به شدت ناراحت هستم. من اوضاع روحی بدی دارم و نمی‌دانم باید چه حرفی بزنم. حالا که پدر و مادرم مرا بخشیده اند باور کنید من نمی‌توانم خودم را ببخشم.

وی در تشریح انگیزه قتل گفت: برادرم سال‌ها بود قهوه خانه داشت و من به قهوه خانه او رفت و آمد داشتم. دو روز قبل از این ماجرا به قهوه خانه او رفتم، اما به دوستان او که در گوشه‌ای نشسته بودند سلام نکردم. عصر همان روز وقتی پدرام به خانه برگشت از من گلایه کرد و گفت اشتباه کرده ام که به دوستانش احترام نگذاشته ام. آن روز سر این موضوع با هم بحث کردیم و دقایقی بعدی بحث پایان یافت. تا اینکه آن روز بار دیگر به قهوه خانه رفتم، اما برادرم بار دیگر بحث را پیش کشید. او مدام گلایه می‌کرد و می‌گفت با بی احترامی به دوستانش او خراب کرده‌ام. سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. او دست بردار نبود که یکباره به رویم چاقو کشید و به سمتم حمله ور شد. من هم چاقو رو از دستش گرفتم و یک ضربه به او زدم.

متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد: باور کنید من راضی به مرگ برادرم بودم و هنوز هم باور نمیکنم او مرده است. ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. من در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و برارد دفاع از خودم چاقو را از او گرفتم و یک ضربه به سینه اش زدم. من سه فرزند دارم، اما با این ماجرا زندگی ام از هم پاشیده و امیدی برای زندگی ندارم. من جز شرمندگی حرفی برای گفتن ندارم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند. با توجه به رضایت اولیای دم، وی طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی و از جنبه عمومی جرم به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.
 
منبع: رکنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: