کد خبر: ۳۵۹۱۴۶
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
0
توزیع مقطعی برنج توسط شرکت بازرگانی دولتی تنها اثر کوتاه مدت دارد و بعد از مدتی دوباره شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود و نباید صورت مساله کسری برنج پاک شود.

تفاوت قیمت برنج ایرانی فاحش شد!

وزارت جهاد کشاورزی متصور است که برنج ایرانی با هر قیمت به فروش برسد مشکلی ایجاد نمی کند و به نفع تولید کننده داخلی است اما باید توجه داشت که اگر تنها برنج خارجی در دسترس مردم باشد ذائقه آنها نیز عوض و برنج ایرانی به تدریج پس زده میشود.

 

رئیس انجمن وارد کنندگان گفت: قیمت برنج ایرانی با خارجی نیز به 20 هزار تومان رسیده و این محصول در حال خارج شدن از سبد خرید مردم است اما در صورتی که واردات آزاد شود حتی قیمت برنج ایرانی نیز 7 تا 8 هزار تومان کاهش می یابد.

 

به گزارش تسنیم؛ توکلی گفت: توزیع مقطعی برنج توسط شرکت بازرگانی دولتی تنها اثر کوتاه مدت دارد و بعد از مدتی دوباره شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود و نباید صورت مساله کسری برنج پاک شود.

 

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی متصور است که برنج ایرانی با هر قیمت به فروش برسد مشکلی ایجاد نمی کند و به نفع تولید کننده داخلی است اما باید توجه داشت که اگر تنها برنج خارجی در دسترس مردم باشد ذائقه آنها نیز عوض و برنج ایرانی به تدریج پس زده میشود.

 

توکلی ادامه داد: در صورتی که شرکت بازرگانی دولتی در بازار دخالت نکند، بازار خودش به تعادل میرسد و بخش خصوصی نیاز بازار را تامین میکنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: