کد خبر: ۳۵۹۴۱۳
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
0
نماینده مردم لنگرود در مجلس تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو ماینر‌های نسل اول از رده خارج شده چینی را به کشور وارد کرده که مصرف برق آن به مراتب بالا است.
محمدنژاد: استخراج رمزارز‌ها تهدیدی بزرگ برای صنعت برق کشور است
پرویز محمدنژاد در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص رمزارز‌ها و مبادلات آن در داخل کشور گفت: بسیاری از کشور‌ها که از علم بالایی برخوردار هستند بحث استخراج رمزارز‌ها را ممنوع کردند. ما در داخل کشور ۶۰ هزار مگابات تولید برق داریم که ۱۱.۵ درصد در طول مسیر تلف شده و ۱۲ هزار مگابات آن به حوزه برق آبی بازمی گردد که هیچ منبع ثابتی به شمار نمی‌رود. در نهایت ۲۷ هزار مگابات برق در دسترس ماست و ما حدود ۱۲ هزار مگابات کمبود برق داریم. حال از کجا می‌خواهیم یک پروژه عظیم مانند رمزارز‌ها را که مصرف بالای دارد تامین برق کنیم؟

وی در ادامه اظهار کرد: استخراج رمزارز‌ها بزرگترین تهدید برای صنعت برق و تامین برق مصارف خانگی و تجاری هستند. تنها بخشی که وارد شبکه شده و به صورت مستمر برق مصرف می‌کنند استخراج رمزارز‌ها است و این امر آسیب جدی به تاسیسات برقی وارد می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: از سوی دیگر از زمانی که رمزارز‌ها وارد شده است سوداگران متصل شده و ماینر‌های نسل اول را وارد کشور می‌کنند با استفاده از ماینر‌های نسل اول ۸۰۰ هزار کیلوبات برق برای تولید یک بیت کوین استفاده می‌شود و در حالی که ماینر‌های نسل جدید ۱۴۲ هزار کیلوبات برق برای تولید یک بیت کوین استفاده دارند؛ متاسفانه امروز عده‌ای تمام ماینر‌های نسل اول که از رده خارج شده را از چین وارد کشور می‌کنند. این ماینر‌ها همگی از رده خارج شده و برق قابل توجهی نیاز دارند در صورتی که ماینر‌های نسل جدید به مراتب برق کمتری استفاده می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بهترین کار احداث مزارع کنترل شده استخراج رمزارز است که افرادی که دارای تخصص در این حوزه هستند در این مزارع مشغول فعالیت شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: