کد خبر: ۳۵۹۶۱۴
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
رادیو روسی در گزارشی اعلام کرد که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های به نفع ثبات و امنیت منطقه‌ای است و آن را تقویت خواهد کرد.
عضویت ایران در سازمان شانگ‌های به نفع ثبات منطقه‌ای است
رادیو ریانووستی روز شنبه در برنامه خود اعلام کرد که ایران در مدت بیش از یک و نیم دهه در نشست‌های سازمان همکاری شانگهاای حضور داشت و در فعالیت‌های این سازمان به عنوان عضو ناظر مشارکت فعال می‌کرد.

در این برنامه رادیویی یادآوری شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز در اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های گفت که از آغاز روند عضویت ایران در این سازمان حمایت می‌کند.  

در ادامه خاطر نشان شد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، از طرف روسی بخاطر پشتیبانی از عضویت ایران در این سازمان و نقش فعال مسکو در این زمینه قدردانی کرد.

«ادلان مارگویف» کارشناس پژوهشگاه تحقیقات بین المللی دانشگاه مگیمو وابسته به وزارت خارجه روسیه به این رادیو گفت: ایران در سازمان همکاری شانگ‌های عضو ناظر بود و در همه نشست‌های این سازمان حضور و مشارکت فعال داشت.


وی خاطرنشان کرد که از نظر روابط بین ایران و کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد، زیرا روابط خوبی بین آن‌ها برقرار شده است.  

مارگویف گفت:، اما سازمان همکاری شانگ‌های که سیاست‌های خود را در عرصه‌هایی همچون سیاسی، نظامی و اقتصادی هماهنگ و در این موارد تصمیم گیری می‌کند ایران در این روند مشارکت فعال خواهد داشت و حق رای خواهد داشت.

سازمان شانگ‌های به ایران نیاز دارد 

«عباس جوما» خبرنگار بین المللی روسیه نیز در ادامه برنامه رادیویی به اسپوتنیک گفت که ایران بازیگر بسیار مهم و کشوری قدرتمند است که در جنوب شرقی منطقه اوراسیا قرار گرفته است که از این منطقه را از خاورمیانه جدا می‌کند.

به گفته وی، ایران کشور بسیار مهم در امر مبارزه با تروریسم است و در سال‌های اخیر نشان داد که با روسیه همکاری بسیار موثری در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه داشته است که موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های نشان داد که اعضای این سازمان حضور کامل ایران در این سازمان را ضروری خواندند.

ایران هم به سازمان شانگ‌های نیاز دارد

خبرنگار روس گفت: ایران هم به سازمان همکاری شانگ‌های نیاز دارد. کشور‌های عضو این سازمان بازار بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند و نیمی از جمعیت جهان ساکن این کشور‌ها هستند.  

وی افزود: سازمان همکاری شانگ‌های توانمندی‌های نظامی گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ایران ده‌ها سال است برای رفاه و بهروزی و استقلال خود تلاش و مبارزه ‌ می‌کند و آمریکا و اسراییل همواره مواضع ضدایرانی اتخاذ کرده اند، اضافه کرد: این کشور همواره تحت فشار غرب و آمریکا بوده و با تهران همواره بطور غیرشایسته رفتار کرده اند.

جوما گفت: تصمیم گیری برای پذیرفتن ایران در سازمان همکاری شانگ‌های بسیار مهم است. این کشور می‌تواند در طرح‌های بزرگ سازمان شانگ‌های مشارکت کند.

وی همچنین به مقابله ایران با زیاده خواهی‌ها و رفتار متکبرانه آمریکا اشاره و اضافه کرد: امریکا قطعا از عضویت ایران در سازمان شانگ‌های ناراحت می‌شود.  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: