کد خبر: ۳۵۹۷۵۶
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
0
نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی یمن اعترافات گروهی از متهمان به قتل "صالح الصماد" رئیس سابق شورای عالی سیاسی را منتشر کرد که طی آن، محکومان به ارتباط‌شان با یک افسر اطلاعاتی امارات به عملیات ترور ادعان کردند.
جزئیات اعترافات متهمان جنایت ترور الصماد
 
مقامات قضایی یمن، صبح شنبه حکم اعدام ۹ تن از افراد محکوم‌شده در پرونده ترور صالح الصماد، رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن را اجرا کردند.

بعد از آنکه دادگاه جزایی ویژه در صنعا مشارکت‌کنندگان و طراحان ترور الصماد را به اعدام محکوم کرد، نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی وزارت کشور یمن اعترافات باندی را که با کشور‌های متجاوز برای این جنایت همدست بود، منتشر کرد.

متهمان تأکید کردند که تراشه‌های الکترونیکی را در جیب یکی از همراهان شهید الصماد در جریان نشست‌شان در دانشگاه الحدیده قرار دادند و هنگام خروج شهید الصماد از دانشگاه، با ائتلاف متجاوز تماس گرفته شد و هواپیما‌های ائتلاف او را تحت تعقیب و هدف قرار دادند.

آن‌ها همچنین تأکید کردند که با یک افسر اماراتی به نام "ابوطیر" در تماس بودند و با او اجرای عملیات ترور الصماد را هماهنگ می‌کردند و همچنین از او پولی برای مشارکت در این ترور دریافت کرده بودند.

صالح الصماد در ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ در حمله هوایی ائتلاف سعودی با یک پهپاد در شهر الحدیده (غرب یمن) شهید شد.

منبع: العالم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: