کد خبر: ۳۵۹۷۹۷
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
0
شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه صنعت آبزی‌پروری دعوت شدند تا نیاز‌های این صنعت را رفع کنند.
تجهیزات و محصولات فناورانه دانش‌بنیان به کمک صنعت آبزی‌پروری می‌آید
این رویداد ۱۲ مهرماه سال جاری توسط مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

سامانه‌های مختلف آبزی‌پروری، مولد و مولدسازی، کاربر فناوری و اطلاعات در آبزی پروری و تجهیزات آبزی پروری محور‌های این رویداد است.

پاسخ گویی به چالش‌های فناورانه این صنعت هدفی است که با دور هم جمع کردن دانش‌بنیان‌های این حوزه زیر یک سقف دنبال می‌شود. همچنین با برگزاری آن به هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری در این صنعت سرعت می‌گیرد.

بهره گیری از تخصص نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری جلسات رو در رو پس از ارائه نیاز‌ها برخی از رویکرد‌های این رویداد است.

همچنین صنایعی همچون تولید، تکثیر و پرورش انواع ماهیان، میگو و آرتمیا، تولیدکننده تجهیزات و ماشین آلات صنعت آبزیان، تولید خوراک آبزیان، مراکز فرآوری، عمل آوری و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مخاطبان این رویداد هستند.

صنعت آبزیان کشور در زمینه ساخت و بروزرسانی سامانه‌های مختلف آبزی‌پروری با شیوه‌های نوین، تأمین مولدین نسل اول عاری از بیماری با خصوصیات ژنتیکی خاص و مولدسازی با حفظ مشخصه‌های ژنتیکی، تأمین ماشین آلات و تجهیزات در تکثیر و پرورش و فرآوری و همچنین بکارگیری فناوری اطلاعات در صنعت آبزی پروری با چالش‌های بسیاری مواجه است. در این رویداد از ظرفیت نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای رفع این چالش‌ها حداکثر استفاده می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این رویداد از سلسله رویداد‌های ارتقای تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره‌های ارزش است که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود تا نیاز صنایع گوناگون با توان داخل رفع شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: