April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۰۴۳۸
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
0
رشد بهای سکه در شرایطی که وضعیت در بازار جهانی طلا منفی بود، یک بار دیگر نشان داد که برای معامله گران بزرگ بازار فلز گران بهای داخلی، روند حرکتی دلار اهمیت بسیار بیشتری نسبت به طلا دارد.
عامل افزایش قیمت سکه امامی مشخص شد
دیروز اونس طلا از محدوده هزار و ۷۵۰ دلار به شکل معناداری فاصله گرفت. طلای جهانی شب گذشته در محدوده هزار و ۷۳۰ دلار به کار خود پایان داد. انتظار می‌رفت که با چنین افتی، بهای سکه در بازار داخلی نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و به سوی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حرکت کند. ولی در میان شگفتی بسیاری از بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی، سکه راه افزایشی را در پیش گرفت و حتی دیشب توانست در معاملات پشت خطی بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی معامله شود.

عامل افزایش قیمت سکه امامی، رشد بهای دلار در بازار پشت خطی بود. اسکناس آمریکایی در معاملات یاد شده پس از حدود یک ماه وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد و همین موضوع موجب شد که تمایل به خرید در بازار سکه افزایش ‍پیدا کند.

رشد بهای سکه در شرایطی که وضعیت در بازار جهانی طلا منفی بود، یک بار دیگر نشان داد که برای معامله گران بزرگ بازار فلز گران بهای داخلی، روند حرکتی دلار اهمیت بسیار بیشتری نسبت به طلا دارد. در واقع می‌توان گفت که سکه بازان موقعیت معاملاتی خود را بیشتر بر اساس روند قیمت دلار تعیین می‌کنند و اونس طلا تنها نقش یک چاشنی را بازی می‌کند که شدت نوسان بازار سکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در مقابل این نگاه، معامله گرانی قرار دارند که معتقدند سکه تحت تاثیر رفتار‌های هیجانی صعود قابل توجهی را تجربه کرد و با آغاز معاملات روز جاری در صورت ادامه وضعیت نزولی اونس طلا، به زیر مرز ۱۲ میلیون تومان بازخواهد گشت.
برچسب ها: بازار ، سکه ، قیمت ، طلا ، اونس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: