کد خبر: ۳۶۰۷۱۶
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
0
همزمان با نمایش دستاوردهای خودکفایی شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا، پروژه ساخت قالب های ریل صندلی به عنوان یکی از قطعات فوق ایمنی خودرو در این شرکت آغاز شد.
ساخت مکانیزم یک قطعه فوق ایمنی خودرو در شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودکفایی شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی اظهار کرد: ریل صندلی، یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو به حساب می‌آید و به دلیل حساسیت و ویژگی‌های ساخت این قطعه، تاکنون به صورت صددرصدی از خارج کشور وارد می‌شده، اما شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی در راستای اجرای نهضت بومی سازی قطعات سایپا، مکانیزم ساخت داخل آن را فراهم آورده است.

سیدجواد سلیمانی ادامه داد: در حوزه بدنه و قطعات پلاستیکی محصولات گروه خودروسازی سایپا، ساخت قالب‌های مورد نیاز را به شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی محول کردیم که عملکرد خوبی داشتند و باعث شد تا ساخت قالب‌های بدنه محصول جدید آریا را نیز به این شرکت زیرمجموعه سایپا محول کنیم.

سلیمانی افزود: در آینده نیز پروژه‌هایی برای افزایش عمق ساخت داخل و تولید محصولات جدید خواهیم داشت که با تکیه بر توان مجموعه‌های داخلی از جمله شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ضعف گروه خودروسازی سایپا از نظر تنوع محصولات، اظهار کرد: در دو تا سه سال گذشته تمرکز خود را روی تنوع بخشی به سبد محصولات سایپا گذاشتیم و این روند تا تحقق هدف عرضه ۸ محصول در سه سال ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سایپا گفت: برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و طراحی و تولید محصولات جدید روی توان داخلی و توانمندی‌های مجموعه گروه خودروسازی سایپا نظیر شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی حساب ویژه‌ای باز کرده ایم.

سلیمانی با اشاره به اینکه افزایش داخلی سازی قطعات صنعت خودرو یکی از هدف‌های اصلی وزارت صمت و گروه خوردوسازی سایپا به شمار می‌آید، افزود: یکی از بخش‌های مهم این داخلی سازی، بومی سازی ریل صندلی برای محصولات داخلی بود که امروز به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی نیز ضمن ارائه گزارشی از دستاورد‌های این شرکت در زمینه خودکفایی در ساخت قطعات خودرو، اظهار کرد: مکانیزم ساخت ریل صندلی خودرو برای تمامی محصولات داخلی در شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا امکان پذیر شده و با اجرای آن حدود ۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را شاهد خواهیم بود.

مجید رمضانی با بیان اینکه ساخت قالب‌های این قطعه فوق ایمنی برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، افزود: این قالب‌ها برای ساخت ریل صندلی‌های دو محصول جدید شاهین و آریا به کار گرفته خواهند شد، اما به شکلی طراحی شده اند که محصولات ساخته شده توسط آن‌ها با اندکی تغییر، امکان استفاده در تمام محصولات داخلی کشور را داشته باشد.

وی به پروژه ساخت قالب‌های پلاستیک نیز در شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال حدود ۷۰ درصد کل پروژه قالب‌های پلاستیک، داخلی سازی می‌شود که ۱۱۰۰ میلیارد ریال کاهش ارزبری را به دنبال خواهد داشت.

رمضانی با تاکید بر اینکه در ساخت قطعات استاندارد، وابستگی به خارج از کشور کم شده است، گفت: اکنون دانش فنی در زمینه ساخته قالب افزایش یافته و در حال حاضر تمامی قطعات قالب در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی گروه خودروسازی سایپا تشریح کرد: در بحث برخی قطعات لوازم خانگی نیز ورود کرده ایم و برخی از قالب‌های آن‌ها را خواهیم ساخت، علاوه‌بر این در ساخت قالب‌های واگن مترو نیز مشارکت خواهیم داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: