کد خبر: ۳۶۰۹۴۴
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
0
برخی محافل لبنانی امیدوار هستند، سفر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه به ریاض بتواند نگاه خصمانه ولیعهد سعودی نسبت به کشورشان را بهبود ببخشد.
بیروت در انتظار پایان سیاست انتقام‌جویانه بن‌سلمان
روزنامه لبنانی الجمهوریه به نقل از منابع مطلع در بیروت خبر داد، محافل سیاسی لبنان منتظر نتایج سفر جان ایف لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به عربستان سعودی هستند شاید این ملاقات توانسته باشد مواضع خصمانه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را نسبت به کشورشان را تعدیل کرده باشد.

به گفته این منابع پیش از سفر وزیر خارجه فرانسه به عربستان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور با ولیعهد سعودی گفتگوی تلفنی داشت و با وی در رابطه با مسایل مختلفی به رایزنی پرداخته بود که از آن میان به طور حتم به ابتکار عمل فرانسه در لبنان هم پرداخته شده است.

به اعتقاد محافل لبنانی با توجه به این که لودریان پیش از سفر به عربستان بر اهمیت آغاز به کار بالفعل دولت لبنان تاکید کرده و به اهمیت انجام اصلاحات در این کشور اشاره داشت، حال بیروت منتظر آن است تا نتایج گفتگو‌های وزیر خارجه فرانسه را در رفتار ریاض ببینند.

با این حال این پرسش همچنان در میان این محافل مطرح است که آیا سفر لودریان به ریاض توانسته این مشکل را حل کند؟

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: