کد خبر: ۳۶۱۱۱۷
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
0
زالی با اعلام اینکه ۳۰ درصد دانش آموزان پایتخت واکسینه شدند، گفت: واکسیناسیون ۲ روزه نوجوانان در مدارس با هدف تسریع و تسهیل مصون سازی بوده است.
۳۰ درصد دانش آموزان پایتخت واکسینه شدند
علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه بازدید از نحوه اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان شهر تهران بیان کرد: طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان شهر تهران در گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت جهادی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ مهرماه در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان و والدینشان از این طرح گفت: در این بازدید‌های میدانی از ساعات آغازین صبح امروز در پایگاه‌ها شاهد استقبال خوب دانش اموزان و والدین آن‌ها هستیم.

زالی بیان کرد: سرعت و شتاب واکسیناسیون نوجوانان ۱۸-۱۲ سال در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند شرایط بسیار خوبی را از نظر طراحی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون فراهم کند.

او با اشاره به مشارکت مجموعه آموزش و پرورش در اجرای این طرح گفت: در این طرح همکاران آموزش پرورش مشارکت دارند و بخشی از کار نیز برعهده خود دانش‌آموزان گذاشته شده و در برخی مدارس، شورای دانش آموزی مشارکت کرده اند. امروز شاهد کار تیمی بسیار خوبی در این پایگاه‌ها بوده ایم که حاصل مشارکت و همگرایی تیم بهداشت و مجموعه آموزش و پرورش است.

زالی با بیان این که طرح دانش آموزی فردا جمعه نیز ادامه خواهد یافت، گفت: فردا نیز در مدارس و پایگاه‌های دانش آموزی پذیرای نوجوانان هستیم و امیدواریم حجم بالایی از واکسیناسیون و مصونیت سازی این عزیزان انجام شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به این که استان تهران دارای یک میلیون و ۸۶ هزار دانش آموزان است، از واکسیناسیون ۳۰ درصد نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون تا روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد و هدف این طرح جهادی دو روزه را تسریع و تسهیل واکسیناسیون دانش اموزان تهرانی عنوان کرد.

زالی تفاوت این طرح جهادی را اجرای آن در مدارس دانش آموزان ذکر کرد و افزود: در این طرح جهادی دانش آموزان برای دریافت واکسن می‌توانند به مدارس خودشان مراجعه می‌کنند، اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتوانست ظرف امروز و فردا واکسینه شود می‌تواند در اسرع وقت با مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون مستقر در شهر تهران واکسن دریافت کند.

جانبازی سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه نیز در حاشیه این بازدید‌ها گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی حوزه سلامت و آموزش و پرورش، حدود ۱۰۰ پایگاه دانش آموزی در مدارس استان تهران امروز و فردا به مدار واکسیناسیون گروه سنی ۱۸-۱۲ سال پیوسته است که این پایگاه‌ها در کنار ۱۰۰۰ پایگاه واکسیناسیونی که در استان تهران مشغول واکسیناسیون هستند به مصون سازی دانش آموزان می‌پردازند.

او بیان کرد که این پویش با مشارکت وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، بسیج، هلال احمر، اورژانس تهران راه اندازی شده است تا بستر و زمینه مناسبی برای بازگشایی مدارس در ماه آینده فراهم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: