April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱۱۷۰
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
0
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دستگاه دولتى باید به صورت اساسى به مسأله‌ بازنشستگان به خصوص کسانى که در پوشش سازمان تأمین اجتماعى و سازمان‌هاى دولتى، بیمه و تأمین هستند توجه و به صورت ویژه به آن‌ها رسیدگى کند.
همسان سازی حقوق بازنشستگان باید تعیین تکلیف ونهایی شود
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت: این قانون پاسخی به مطالبات معیشتی بازنشستگان بود، که در زمان تدوین وتصویب این برنامه توسعه پنج ساله کشور مدنظر داشتیم.

وی با اشاره به رهنمود‌های مقام رهبری در خصوص لزوم توجه به این گروه گفت: همانگونه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، دستگاه دولتى باید به صورت اساسى به مسأله‌ى بازنشستگان - به خصوص کسانى که در پوشش سازمان تأمین اجتماعى و سازمان‌هاى دولتى، بیمه و تأمین هستند - توجه و به صورت ویژه به آن‌ها رسیدگى کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت، ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور تصریح می‌کند، که دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار داده و اجراء نماید.

حاجی بابایی گفت: بر خلاف تصور برخی افراد، بازنشستگان در این مرحله متحمل هزینه‌های معیشتی زیادی می‌شوند، که در دوران اشتغال کمتر دیده می‌شود، که می‌توان به تامین هزینه‌های تحصیل و ازدواج فرزندان و حتی سلامت بازنشستگان اشاره کرد، آرامش دوران دوران همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کرده اند، با همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و رفع دغدغه آن‌ها محقق شود.

وی گفت: برای اجرای کامل و دائمی کردن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری وتامین اجتماعی زمینه‌ها را مهیا شده است، که در صحن علنی مجلس مطرح شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس اظهار امیدواری کرد که این لایحه نیز، با رای قاطع نمایندگان به تصویب برسد و افزود آن چه که باید مسئولین دو دولت مجلس مد نظر قرار دهند این است که بازنشستگان بهترین سال‌های زندگی خود را صرف خدمت به کشور کرده اند و برگردن بزرگی همه دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: