کد خبر: ۳۶۱۴۲۸
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
0
منابع عراقی از حمله گروه‌های تروریستی داعش به نزدیکی یک مرکز انتخاباتی در کرکوک خبر دادند.
حمله داعش به یک مرکز انتخاباتی در عراق
یک منبع امنیتی روز یکشنبه از کشته شدن یک افسر و زخمی شدن شماری از نیرو‌های امنیتی در حمله به یک مرکز انتخاباتی در کرکوک خبر داد.

به نقل از شبکه سومریه، باند‌های تروریستی داعش از طریق یک تک تیراندازی به یک مرکز انتخاباتی در روستای سطیح از توابع ناحیه الرشاد حمله کردند که طی آن یک نیروی امنیتی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

وی همچنین افزود که در پی این حمله نیرو‌های پلیس فدرال عراق عازم منطقه شدند.

این در حالی است که قائم‌مقام وزارت کشور عراق اعلام کرد: هیچگونه ناامنی در جریان انتخابات مشاهده نشده است و نیرو‌های امنیتی برای مقابله با هر گونه وضعیت اضطراری در آماده‌باش کامل قرار دارند.

سرلشکر محمد محمود، قائم‌مقام وزارت کشور عراق اعلام کرد: هیچگونه ناامنی در جریان انتخابات مشاهده نشده است و نیرو‌های امنیتی برای مقابله با هر گونه وضعیت اضطراری در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این مقام عراقی تاکید کرد: بنا به دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح و وزیر کشور، ما از نزدیک همه اقدامات مربوط به تامین امنیت انتخابات را پیگیری می‌کنیم و یگان‌های ما در سراسر عراق مستقر هستند.

وی در پایان اظهار داشت: فضای انتخابات به شکل عالی در جریان است و شهروندان عراقی استقبال گسترده‌ای از انتخابات دارند.

از سوی دیگر واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز یکشنبه از دستگیری ۷۷ متخلف در روند برگزاری انتخابات عراق در چند استان خبر داد.

در بیانیه این واحد آمده است: واحد‌های کمیته عالی امنیتی انتخابات عراق، ۷۷ نفر را به علت تخلفات مربوط به روند برگزاری انتخابات در استان‌های بغداد، نینوا، دیالی، کرکوک، بصره، الانبار، صلاح الدین، اربیل، واسط و دیوانیه بازداشت کردند. این متخلفان به کمیته‌های قضایی که از سوی شورای عالی قضایی عراق تشکیل شده است، ارجاع داده می‌شوند و سپس اقدامات قانونی در حق آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پایان اعلام کرد که این اقدامات در چارچوب اهتمام به سلامت انتخابات و تضمین عدم امکان برهم زدن فضای انتخابات کشور که دارای شفافیت و دموکراسی ناشی از آزادی رای دهندگان در انتخابات نمایندگانشان است، انجام می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: