April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۳۴۸
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
0
وزیر امور خارجه پاکستان در راس یک هیات دیپلماتیک و امنیتی امروز در شهر «کابل» با سرپرست نخست وزیری افغانستان و سایر مقامات دولت موقت طالبان دیدار کرد و طرفین پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و وضعیت افغانستان رایزنی کردند.
هیات دیپلماتیک پاکستان با سرپرست نخست وزیری افغانستان دیدارکرد
اعضای هیات دیپلماتیک این کشور روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به کابل به ریاست «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان با «ملا محمدحسن آخوند» سرپرست نخست وزیری دولت موقت طالبان دیدار کردند.

در این دیدار «مولوی عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیری و «امیر خان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت افغانستان حضور داشتند.

ژنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، «سهیل محمود» قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور، «محمدصادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان، مدیراجرایی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان و برخی از مقامات وزارت بازرگانی، قریشی را در سفر به کابل همراهی می‌کنند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد: هیات دیپلماتیک این کشور و سرپرست نخست وزیری افغانستان درباره توسعه مناسبات بازرگانی، اقتصادی و کمک به غلبه بر بحران اقتصادی پیش روی مردم افغانستان رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد متعهد به همکاری با افغانستان برای صلح و ثبات پایدار در این کشور همسایه است.

وی تاکید کرد: پاکستان مصمم به تحکیم همکاری‌های دوجانبه تجارت با افغانستان است و در این راستا اقدام به تسهیل بیشتر صدور روادید به تاجران افغان، گشایش گذرگاه‌های جدید در مرز‌های دو کشور و تسهیل در امر حمل و نقل کرده است.

محمد حسن آخوند سرپرست نخست وزیری افغانستان از تلاش پاکستان برای ترویج تلاش‌های صلح و کمک فوری این کشور به مردم افغانستان قدردانی کرد.

بازدید قریشی از کابل برای اولین بار از زمان تسلط طالبان و تشکیل دولت موقت در افغانستان و همچنین در آستانه نشست همسایگان افغانستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.
هیات دیپلماتیک پاکستان با سرپرست نخست وزیری افغانستان دیدارکرد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: