April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۸۱۱
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
0
از روز گذشته سامانه هوشمند سوخت به علت اختلال فنی در سراسر کشور قطع شد.
آخرین خبر‌ها از اتصال سامانه هوشمند به جایگاه‌های سوخت
حوالی ظهر روز گذشته بود که خبر توقف عرضه بنزین در برخی از جایگاه‌های سوخت، کشور را غافلگیر کرد و بلافاصله مشخص شد که این مشکل سراسری و ناشی از اختلال در عملکرد سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

در پیگیری‌های اولیه، فاطمه کاهی سخنگوی این شرکت اطلاع داد که یک جلسه فوری به همین دلیل در حال برگزاری است، اما علت اصلی مشکل هنوز مشخص نیست.

با اتمام این جلسه، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با وجود اختلال در عملکرد سامانه هوشمند سوخت، سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه برقرار است و مردم می‌توانند با قیمت بنزین آزاد سوخت‌گیری کنند.

با وجود این اطلاعیه، بررسی‌های میدانی حاکی از آن بود که برخی از جایگاه‌های سوخت حتی بنزین آزاد را هم ارائه نمی‌کردند و به کلی تعطیل شده بودند. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این موضوع گفت: جایگاهداران حق تعطیلی جایگاه‌ها را ندارند و باید خدمات خود را انجام دهند. پیگیری لازم از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صورت خواهد گرفت تا اطلاع رسانی به جایگاهداران انجام شود.

علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت هم در این زمینه اظهار کرد: براساس گزارشات دریافتی، در برخی مناطق پمپ بنزین‌ها فعالیت می‌کنند و سوخت آزاد را ارائه می‌دهند. نیاز است کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده نفتی به صورت دستی سیستم را به حالت آفلاین بازگردانند و سامانه کارت سوخت را از مدار خارج کنند تا امکان سوخت گیری فراهم شود.

او همچنین تاکید کرد: مشکلی برای سهمیه سوخت هموطنان ایجاد نخواهد شد، زیرا سیستم آفلاین است و سهمیه‌ها حفظ می‌شود. اگر سامانه سوخت نیز به مدار بازگردد، مشکل کاملا قابل حل خواهد بود.

در همان ساعت‌های اولیه بود که سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد که هنوز حمله سایبری تایید نمی‌شود.
داغ شدن بازار سیاه فروش بنزین و داغتر شدن بازار شایعات

در این بین، افراد سودجو هم بیکار ننشستند؛ به طوری که بر اساس اطلاعات ارسالی از سوی مخاطبین، برخی افراد با توجه به مشکل سوخت رسانی در کشور اقدام به فروش بنزین در بازار سیاه کردند و حتی هر لیتر بنزین را به قیمت ۸ هزار تومان به فروش رساندند!

از طرف دیگر، سودجویان فضای رسانه ای هم دست به کار شدند و شایعه گرانی بنزین را دوباره بر سر زبان ها انداختند. شایعه ای که البته چند روز قبل از ایجاد این مشکل ملی هم منتشر شده بود و مسئولان مختلف سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت آن را تکذیب کرده بودند.

این بار هم احمد وحیدی وزیر کشور، در جمع خبرنگاران در این باره با تأکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: