April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۹۰۸
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
0
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی را اعلام کرد. طبق اعلام محمود محمودزاده تسهیلات این پروژه براساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین می‌شود.
وام ۲۵۰ میلیون تا ۴۵۰ میلیون تومانی برای متقاضیان مسکن ملی
بعد گذشت هفت روز از آغاز ثبت نام در سایت طرح جهش مسکن ملی، معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات تسهیلات پروژه جهش تولید مسکن را بیان کرد. به گفته محمودزاده، سقف وام جهش تولید مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در کلان شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت تقریبا ۴۰۰ میلیون تومان است. مبلغ این تسهیلات در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون و در سایر شهر‌ها هم ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول سقف وام روستا‌ها را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرده که البته عرف این تسهیلات در مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان شده، اما برای موارد خاص تا ۲۵۰ میلیون تومان هم اعطا می‌شود. این مبالغ توسط وزارت راه و شهرسازی برای مناطق مختلف درنظر گرفته شده که باید شورای عالی مسکن هم موافقت خود را با این مبالغ اعلام کند. البته محمودزاده مبلغ اقساط این وام و دیگر موارد مربوط به آن را بیان نکرده است.

ثبت نام نهضت ملی مسکن تا پایان آبان ماه ادامه دارد و تاکنون بیشتر از ۵۳۰ هزار نفر برای این پروژه ثبت نام انجام داده‌اند.

طبق اعلام قبلی وزارت راه درباره ثبت نام جهش مسکن، برای متقاضیان تعدادی از شهر‌ها در نواحی مجاور تامین زمین انجام شده و آن‌ها در بازه زمانی مشخص امکان ثبت نام را دارند. یعنی برای مستاجرانی که در شهر‌های تهران هستند، در شهر‌های جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و دو شهر پاکدشت و رباط کریم تامین زمین شده است. بنابر اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، سهمیه این استان در فاز اول طرح ملی مسکن ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: