کد خبر: ۳۶۲۹۸۵
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
0
منابع معارض در سوریه مدعی شدند که ترکیه خود را برای انجام دو عملیات نظامی جدید در خاک سوریه آماده می‌کند و هر لحظه ممکن است بدون اعلام قبلی آغاز شود.
ترکیه آماده انجام دو عملیات نظامی در سوریه می‌شود
منابع وابسته به معارضان سوریه به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفتند که گروهک‌های نظامی همسو با ترکیه به دستور این کشور در شمال سوریه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده عملیات نظامی هستند.

به گفته این منابع، گروه‌های مسلح همسو با ترکیه به یگان‌های مختلف نظامی تقسیم شده و در چند جبهه از استان ادلب و برخی روستا‌های شهر‌های «مارع»، «اعزاز» و در اطراف فرودگاه نظامی «منغ» در نزدیکی شهر «منبج» و همچنین در مرز بین القامشلی و الحسکه مستقر شده‌اند.


یک منبع وابسته به معارضان سوریه، به ریانووستی گفت که موعد این عملیات مشخص نیست، اما پیش از دیدار میان اردوغان و جو بایدن در ابتدای نوامبر امکان آن وجود ندارد. دیداری که قرار است در نشست اقلیمی شهر «گلاسکو» در اسکاتلند برگزار شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج شنبه) گفت که ترکیه باید هر آن‌چه می‌تواند برای حفاظت از مرز‌ها و امنیت خود انجام دهد. او آمریکا و روسیه را مسئول آن‌چه «عدم عمل به تعهدات» از سوی نیرو‌های کرد سوریه می‌خواند، دانست.

روز چهارشنبه نیز یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از ۱۰۰ خودرو که حامل تانک و توپ سنگین بوده به سوی جبل الزاویه در ادلب سوریه حرکت کرد. روز سه شنبه نیز پارلمان ترکیه با حضور نظامی ارتش این کشور در عراق و سوریه تا دو سال دیگر موافقت کرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: