کد خبر: ۳۶۳۱۷۱
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
0
کوچک شدن قالب پنیر در برخی برند‌ها این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا تولیدکنندگان این محصولات اقدام به کم فروشی می‌کنند یا اتفاقی دیگری در این بین رخ می‌دهد؟
چرا برخی پنیر‌ها هر روز آب می‌روند؟
محمد فربد در پاسخ به این سوال که چرا قالب‌های پنیر لیوانی برخی برند‌ها روز به روز کوچکتر و آب نمک داخل آن بیشتر می‌شود، گفت: کوچک شدن اندازه پنیر گاهی در اثر پدیده آب انداختگی است. برخی پنیر‌ها مانند یواف یا سفید دچار این پدیده می‌شوند. یعنی آب پنیر در اثر شرایط نامساعد در طی تولید یا پس از آن از پنیر جدا شده و به کاهش وزن پنیر (وزن آبکش) منجر می‌شود.

وی ادامه داد:سال ۱۳۹۳ از پژوهشگاه استاندارد تقاضا کردیم که پدیده آب انداختگی پنیر را بررسی و درصد مجاز آن را اعلام کند. براساس گزارش تهیه شده توسط این مرکز ۱۴تا ۱۵ درصد آب انداختگی در مورد پنیر‌های یواف مجاز است. گذشت زمان و افزایش دمای نگهداری باعث افزایش میزان درصد آب اندازی می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا کوچک شدن پنیر‌ها علاوه بر پدیده ذکر شده می‌تواند ناشی از کم فروشی برخی برند‌ها باشد و آیا انجمن نظارتی بر واحد‌های تولیدی دارد؟ گفت:اگر مصرف کنندگان احساس کردند وزن پنیر با عددی که بر روی بسته آن درج شده همخوانی ندارد کافیست که آن را وزن کنند و قطعا اگر این موضوع اثبات شود که برندی اقدام به کم فروشی کرده با آن برخورد خواهد شد و انجمن صنایع لبنی نیز پیگیر آن خواهد بود.

به گفته وی مصرف کنندگان می‌توانند شکایات خود را در سامانه‌های سازمان بازرسی و نظارت یا انجمن صنایع لبنی ثبت کنند که قطعا پیگیری خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در این پدیده بحث کم فروشی مطرح نیست بلکه به دلایل ذکر شده پنیر آب خود را از دست می‌دهد و کوچکتر به نظر می‌رسد، گفت: رقابت میان شرکت‌های لبنی به حدی بالاست که هیچ برندی با کاهش کمیت و کیفیت خود را از عرصه رقابت خارج نمی‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: