کد خبر: ۳۶۳۲۳۱
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
0
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در سازوکاری که آمریکا و کشور‌های فرامنطقه‌ای به صورت یکجانبه یا به صورت طراحی شده در آن حضور داشته باشند، شرکت نمی‌کند.
خطیب‌زاده: عدم شرکت ایران در سازوکار‌هایی با حضور آمریکا درباره افغانستان
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور کشورمان در سازوکار‌های مختلف بین‌المللی با موضوع افغانستان گفت: آنچه که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده این است که ما در هر سازوکار منطقه‌ای که بدون دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای باشد، مشارکت و از آن حمایت و استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما آنچه که در چارچوب سازمان ملل متحد نیز اتفاق بیافتد و برای بهتر شدن اوضاع مردم افغانستان ضروری باشد و مردم افغانستان خودشان بخشی از آن باشند نیز در آن شرکت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد:، اما ایران هم در دوران جمهوری اسلامی افغانستان و هم در دوران پس از فرار فاجعه بار آمریکا و سقوط دولت اشرف غنی، نشان داده است که هیچ‌وقت در سازوکاری که بخواهد با هدفی غیر از خواست و اراده مردم افغانستان شکل بگیرد و یا اینکه برخی کشور‌های فرامنطقه‌ای به صورت یکجانبه یا به صورت طراحی شده در آن حضور داشته باشند، شرکت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در خصوص ایالات متحده نیز همین طور است، ساز و کاری که خارج از همین ترتیبات منطقه‌ای یا چارچوب سازمان ملل متحد باشد، هیچگاه چارچوبی نیست که جمهوری اسلامی ایران، شرکت در آن را بپذیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: