کد خبر: ۳۶۳۲۳۴
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
0
رئیس سازمان بورس با اشاره به خرید ۲۵ هزار میلیارد تومانی صندوق‌های در بورس در سالجاری گفت: قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه به سطوح جذابی رسیده و برنامه اصلی ما در هیات مدیره جدید بازگشت ثبات به بازار سرمایه است.
خرید ۲۵ هزار میلیاردی صندوق‌ها در بورس
مجید عشقی گفت: بازار سرمایه همیشه نوسان دارد، اما متاسفانه به دلیل اتفاقاتی که از نیمه سال گذشته افتاده است، ریزش عجیبی در این بازار رخ داده و همین موضوع موجب شده تا ترس عجیبی میان سهامداران و سرمایه‌گذاران در بورس ایجاد شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در بحث‌های مالی رفتاری همیشه شاهد هستیم که بیش واکنشی در برابر اخبار منفی اتفاق می افتد و همین موضوع نیز موجب می شود تا قیمت سهام شرکتها از ارزش ذاتی خود پایین تر برود؛ که البته این روزها نیز شاهد همین موضوع در بازار سرمایه و رفتار سرمایه‌گذاران هستیم.

وی با اشاره به این که به اذعان همه تحلیلگران بورسی، قیمت تمامی سهام شرکتهای حاضر در بازار سرمایه حتی از قیمتهای ذاتی و ارزش واقعی خود پایین تر معامله می شوند، ادامه داد: برنامه ما این است که اولا اطلاعات و صورتها مالی شرکتها را شفاف کنیم تا بدین ترتیب سرمایه‌گذاران اطلاعات دقیقی از وضعیت شرکت‌ها داشته باشند که خوشبختانه در نیمه نخست سال 1400 این اتفاق افتاده و اطلاعات خوب و دقیقی از وضعیت شرکت‌ها دریافت شده است.

عشقی در خصوص شرایط بازار سرمایه اذعان داشت: ابهاماتی در بورس وجود دارد که این موضوع موجب شده است تا سرمایه‌گذاران واکنشی همراه با ترس از خود در دادوستدها از خود نشان دهند که گاها این واکنش‌ها شدید هم بوده و موجب ریزش شدید و ادامه‌دار سهام شرکتها و شاخص بورس شده است. بنابراین برنامه ما این است تا با حضور قوی صندوق‌ها، بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای خرید سهام از این رفتار هیجانی جلوگیری کنیم و تعادل را به بورس بازگردانیم.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون 25 هزار میلیارد تومان صندوق‌های بازارگردانی و سرمایه‌گذاری و صندوق‌های توسعه بازار از بورس خریداری کرده‌اند و از آنها می خواهیم این خریدارها را ادامه خواهیم دهند؛ هر چند که این نهادها نیز خود راغب به خرید در بورس هستند.

این مقام مسئول اذعان داشت: بنده این اطمینان را میدهم که قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه در سطوح جذابی است و هر چه در توان داریم تلاش می کنیم ابهامات بازار را رفع کنیم و در دولت هم تلاش بر این است که ابهامات بازار سرمایه رفع شود.


صنعت خودرو منتظر مخابره خبرهای خوب باشد

وی با اشاره به این که طی چند روز آینده خبرهای خوبی در خصوص صنعت خودرو به بازار سرمایه مخابره خواهد شد، گفت: ابهاماتی در صنایع مختلف وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم. بدین ترتیب با تصمیمات مناسبی که دولت در صنایع مختلف از جمله خودرو می‌گیرد، بورس به حالت طبیعی برمی گردد و حالت ریزشی در این بازار تمام می‌شود.

عشقی با بیان این که این تجربه را در 20 سال گذشته چند بار در بورس داشته ایم که قیمت سهام شرکت ها در بازار سرمایه به زیر ارزش ذاتی خود رسیده و پس از آن شاهد ثبات و بازگشت رونق بورس به معاملات بوده ایم، گفت: برنامه اصلی ما در هیات مدیره جدید سازمان بورس بازگشت ثبات به بازار سرمایه است تا این بازار به تعادل بازگردد و اعتمادسازی در این بازار صورت گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: