April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۳۸۰
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
0
بانک آمریکا با توجه به بحران جهانی انرژی پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت تا پایان بهار ۲۰۲۲ به ۱۲۰ دلار در هر بشکه برسد.
بانک آمریکا نفت ۱۲۰ دلاری را تا پایان بهار آینده پیش بینی کرد
بانک آمریکا در این هفته اعلام کرد قیمت نفت خام برنت تا پایان بهار ۲۰۲۲ به ۱۲۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

پیش‌بینی این بانک بر اساس بحران جهانی انرژی انجام‌شده که قیمت نفت خام، زغال‌سنگ، گاز طبیعی و ال ان جی را به بالاترین رقم رسانده است.

بانک آمریکا درست یک ماه پیش پیش‌بینی کرد قیمت نفت قیمت طی ۶ ماه آینده در صورت سردتر از حد انتظار بودن سرمای هوا در زمستان، به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

این بانک عقیده دارد بهبود تقاضای جهانی برای نفت طی یک‌سال و نیم آینده فراتر از عرضه آن خواهد بود که باعث کاهش ذخایر و افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.

این بانک در ماه سپتامبر به شرایط وخیم بازار انرژی در اروپا و خالی شدن ذخایر این قاره اشاره کرد و اعلام کرد بی‌ثباتی قیمت ناشی از این بحران حاکی از افزایش قیمت‌های آینده است؛ و حالا بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند افزایش تقاضا برای دیزل، سوخت هواپیما و بنزین به‌همراه محدودیت ظرفیت پالایشگاهی، قیمت‌ها را در سال آینده میلادی بالاتر خواهد برد.

ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه در مورد سیاست تولید خود تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما انتظار می‌رود این گروه به طرح خود برای افزایش تدریجی تولید ادامه دهد.

سایر تاجران و بانک‌ها هم پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز تخمین می‌زند تقاضا برای نفت در آستانه زمستان و همچنین در بحبوحه افزایش تقاضا برای سوخت هواپیما در اوایل سال آینده میلادی، به حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد، یعنی سطح تقاضا قبل‌از بحران کرونا.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: