کد خبر: ۳۶۳۵۲۷
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
0
وزارت خارجه ویتنام گفته تمامی خدمه نفتکش این کشور که از سوی ایران توقیف شده کاملاً سالم هستند و ناخدای این نفتکش از خوش‌برخوردی مسئولان ایرانی رضایت داشته است.
رضایت ناخدای نفتکش توقیف‌شده از خوش‌رفتاری ایران

وزارت خارجه ویتنام می‌گوید مسئولان این کشور در حال همکاری با ایران برای تأیید هویت خدمه نفت‌کش «MV Southys» که از سوی ایران توقیف‌شده هستند. هانوی علاوه بر این گفته که تمامی خدمه این کشتی در سلامت کامل هستند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه ویتنام تصریح کرد ناخدای این کشتی به سفارت ویتنام در ایران گفته تمامی ۲۶ خدمه Southys سالم هستند و با آن‌ها خوش‌رفتاری می‌شود.

«فام ثو هانگ»، معاون سخنگوی وزارت خارجه ویتنام تصریح کرد این کشور به دقت تحولات را دنبال کرده و همکاری نزدیکی با مسئولان ایرانی جهت حل و فصل این موضوع مطابق با قوانین بین‌المللی دارد.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» روز گذشته (چهارشنبه) به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده و هنوز این نفتکش را در اختیار دارد و در بندرعباس نگهداری می‌کند.

دو مقام آمریکایی که خبرگزاری آسوشیتدپرس اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده است، گفته بودند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اواخر ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده‌اند.

عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا که خبر آن روز گذشته اعلام شد هفته گذشته برای توقیف یک نفتکش با پرچم ویتنام به نام SOTHYS اجرا شد. مقام‌های ایران گفته‌اند قبل از این توقیف، تروریست‌های آمریکایی با توقیف یک نفتکش ایرانی، محموله نفتی آن را در نفتکش ویتنامی تخلیه کرده بودند و قصد هدایت آن به مسیر دیگری را داشتند.

در این عملیات که به صورت ترکیبی در منطقه فراساحل توسط یگان‌های شناوری، تکاوری، هوادریا و با پشتیبانی پهپاد‌های نیروی دریایی سپاه اجرا شد، تروریست‌های آمریکایی با تعداد قابل توجهی از یگان‌های سطحی و پروازی قصد مداخله و جلوگیری از توقیف نفتکش حامل محموله سرقت شده را داشته‌اند که با قاطعیت و اقدامات رزمندگان نیروی دریایی سپاه در دست یافتن به هدفشان ناکام می‌مانند.

اجرای این عملیات توسط نیروی دریایی سپاه در شرایطی است که آمریکا طی هفته‌های گذشته تلاش کرده سطح جدیدی از تنش را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به وجود آورد. ایران همواره بر ضرورت تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و تجاری در دریا‌ها تأکید کرده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: