April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۵۸۸
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
0
باید توجه داشته باشید که برخی از ریزش مو‌ها برای همه و در هر سنی می‌تواند کاملاً طبیعی باشد.
تا چه اندازه ریزش مو در روز طبیعی است؟

شاید از نظر شما هم موی سالم مویی باشد که حجم، شادابی و درخشندگی فراوانی دارد؛ بنابراین اگر هنگام استحمام یا شانه‌زدن مو انبوهی از تار‌های جدا شده مو را ببینید، ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کند که علت این ریزش موی شدید حتماً یک بیماری است.

تا چه اندازه ریزش مو طبیعی است؟

وقتی موهایتان را به طور کامل زیر دوش حمام می‌شویید، مو‌هایی که از قبل سست بوده یا از پوست سر جدا شده‌اند، به زمین می‌ریزند. اگرچه ممکن است تعدادشان زیاد به نظر برسد، اما شما به احتمال زیاد شاهد یک ریزش موی کاملاً طبیعی هستید. البته اگر ریزش موهایتان برای خودتان غیر عادی است (مثلاً به صورت طاسی نقطه‌ای، کچلی و ریزش توده‌ای)، حتماً باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

ریزش طبیعی مو در یک روز

دانستن حد معمول ریزش مو می‌تواند استرس بی‌مورد را برطرف کند یا به شما بگوید موهایتان نیاز به کمک دارند. بر اساس اعلام آکادمی متخصصان پوست آمریکا (AAD) ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول یک روز طبیعی است. برای افرادی که مو‌های بلندتری دارند، از دست دادن این تعداد تار مو بیشتر به چشم می‌آید. از آنجایی که ۱۰۰٫۰۰۰ فولیکول مو یا بیشتر، در پوست کف سر وجود دارد، از دست دادن حدود ۱۰۰ تار مو در روز تفاوت خاصی در شکل ظاهری ایجاد نمی‌کند.

​​ریزش مو در زنان و مردان

زنان در مقایسه با مردان معمولاً مو‌های بیشتری در روز از دست می‌دهند. هیچ راهی برای سنجش دقیق و واقعی این تفاوت وجود ندارد، زیرا حالت‌دهی روزانه مو با ابزار حرارتی و رنگ کردن مکرر مو‌ها نقش بسزایی در ریزش آن‌ها دارد. تقریباً ۴۰ درصد زنان هر روز مو‌های زیادی را به دلیل نوع مدل دادن، پیراستن و حالت‌دهی به آن‌ها از دست می‌دهند. (اهمیت مراقبت از ساقه مو نیز در اینجا پررنگ‌تر می‌شود.) زنان همچنین به دلیل قرار گرفتن در برخی موقعیت‌های طبیعی زندگی مانند بارداری و یائسگی بیشتر از مردان دوره‌های ریزش مو را تجربه می‌کنند.

چگونه می‌توانید متوجه شوید که ریزش مو شدید دارید یا ریزش مو طبیعی؟

شما می‌توانید آزمایش ساده‌ای را در خانه روی مو‌های خود انجام دهید. با قسمت کوچکی از مو‌های خشک و تمیز شروع کنید و انگشتان خود را از لابه‌لای آن قسمت عبور دهید. به محض رسیدن به انتهای تار‌های مو، آن‌ها را به آرامی بکشید. اگر بعد از هر بار کشیدن بیش از دو یا سه تار مو در دست شما باقی بماند، ممکن است دچار تلوژن یا آناژن افلوویوم باشید. از هر ۱۰۰ تار مویی که کشیده می‌شود، نباید بیشتر از ۱۰ تار مو از سر جدا شود. در صورتی که مو‌های بیشتری در این آزمایش از پوست سر جدا شود، برای ریشه‌یابی و رفع این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: