April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۷۰۴
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
0
تصمیم‌های امریکا سیگنال خوبی برای بازار ارز‌های دیجیتال دارد. این سیگنال پذیرش ارز‌های دیجیتال توسط دولت‌ها است. دولت‌ها تسلیم این فناوری شده‌اند.
ارز‌های دیجیتال در انتظار روز‌های خوب
در روز‌های گذشته تصمیمات امریکا حسابی در بازار ارز‌های دیجیتال خبرساز شد و پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت زیادی مطرح شده است. تصویب لایحه زیرساخت دو حزبی ۱.۲ تریلیون دلاری و خبر شهردار جدید شهر نیویورک مبنی بر دریافت حقوق سه ماه ابتدایی کار خود بر حسب بیت کوین، سیگنال‌های خاصی به بازار داد. در این خصوص نیما نعیمی خواه کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: اگر نگاه بلندمدت به تصویب لایحه زیرساخت دو حزبی ۱.۲ تریلیون دلاری در امریکا داشته باشیم، شاهد پذیرش عمومی هستیم که نباید از سمت بلاک چین نگاه کرد. بلکه باید از سمت جامعه به این موضوع نگاه کرد. شاید با این نگاه خبر خوشی نباشد و صحبت از اخذ مالیات و سخت‌گیری شود، اما سیگنال خوبی هم دارد. این سیگنال پذیرش ارز‌های دیجیتال توسط دولت‌ها است. دولت‌ها تسلیم این فناوری شده‌اند. اگر چه این تصمیم در تناقض با ماهیت بیت کوین است.

نعیمی خواه اظهار کرد: بیت کوین با این شعار آمد که بانک‌های مرکزی دنیا از بین بروند. بانک هر کس در جیب خودش باشد. یک پول واحد در دنیا وجود داشته باشد که سانسور پذیر نباشد، اما در بلندمدت با توجه به مسیری که وایت پیپر بیت کوین اشاره کرده است، پیش‌بینی خوبی داریم. بیت کوین کم کم جای خود را باز می‌کند و رفته رفته جایگزین بانک‌ها می‌شود و با قرارداد‌های هوشمند مانع کلاه‌برداری‌ها خواهیم شد. در نتیجه پذیرش رمز ارز از سوی بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا یک سیگنال مثبت است.

وی افزود: بعید به نظر می‌رسد که فعالیت‌های حوزه دیفای ممنوع شود. اکثر شرکت‌های بزرگ دیفای در امریکا هستند و بعید به نظر نمی‌رسد که امریکا قصد محدودیت برای شرکت‌های خودش داشته باشد. نباید فراموش کرد که کلاه‌برداری در این حوزه زیاد شده بود و جای امیدواری دارد که در کوتاه‌مدت مانع کار کلاه‌برداران می‌شود. در بلندمدت هم راه خودشان را جدا خواهند کرد و به مسیر اصلی خود که غیرمتمرکز بودن است، بر می‌گردند. در سال‌های اخیر رمز ارز‌ها و بلاک چین در حال جدایی از غیرمتمرکزی بودند. با ورود امریکا نیز این روند افزایش پیدا کرد. با اجرایی شدن قوانین رمز ارز‌ها مجدداً راه خودشان را جدا خواهند کرد.


امریکا در ایالت‌های مختلف برای رمز ارز‌ها استثنا قائل خواهد شد


این کارشناس بلاک چین و رمز ارز تأکید کرد: دریافت حقوق با بیت کوین توسط شهردار نیویورک سیگنال مثبتی به بازار است و فعالین این حوزه از شنیدن این خبر خوشحال شدند. زمانی که یک مقام ارشد حکومتی همچنین تصمیمی می‌گیرد، مقبولیت این پدیده را افزایش می‌دهد. امیدواریم رفته رفته همه‌گیر شود. سرعت پیشرفت رمز ارز‌ها با انتشار این اخبار بیشتر شده است.

نعیمی خواه در پایان گفت: امریکا در زمینه‌های مختلف نشان داده است که سیاست‌های چند گانه‌ای را دنبال می‌کند. در خیلی از ایالات قمار و مسائل دیگر ممنوع است، اما شهر دیگری مثل لاس و گاس مرکز قمار می‌شود. امریکا سیاست کلی خود را با استفاده از قوانین فدرال نشان می‌دهد. هر جا قرار باشد، نفعی به دست بیاورد، در بعضی از ایالت‌ها استثنا قائل می‌شود. به واسطه ذات بلاک چین که در تضاد با تمرکز قدرت است، با قوانین فدرال ارائه نخواهد شد و در ایالت‌های خاص اجرایی می‌شود. واکنش بازار از بیت کوین ۶۲ یا ۶۳ هزار دلار خیلی بیشتر خواهد. شاید پامپ ۴۰ یا ۵۰ درصدی را در کوتاه مدت تجربه کنیم. خبر‌های ذکر شده، سیگنال مثبتی به بازار می‌دهد. بر خلاف نمایش روند نزولی بیت کوین طبق چارت اندیکاتور‌های قدرتمند تکنیکال، وجود این خبر‌ها همراه با سیگنال مثبت برای بازار ارز‌های دیجیتال خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: