کد خبر: ۳۶۳۷۲۶
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
0
نماینده دادستان در دومین جلسه رسیدگی به پرونده ۹۹ متهم ثبت سفارش خودرو اعلام کرد: ثبت حدود پنج هزار خودرو در سامانه ثبت سفارش به‌صورت غیرقانونی و از طریق نفوذ به سامانه انجام شده است.
دومین جلسه دادگاه پرونده ثبت سفارش خودرو
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو با موضوع قاچاق سازمان یافته خودرو امروز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، یزدانی‌فر نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه به قرائت ادامه کیفرخواست ۲۵۰ صفحه‌ای پرونده حاضر پرداخت و گفت: اسامی متهمان پرونده همراه عناوین اتهامی آن‌ها در جلسه قبلی دادگاه قرائت شد و در ادامه به شرح کیفرخواست و گردش کار پرونده پرداخته می‌شود.

نماینده دادستان افزود: علی‌رغم ممنوعیت واردات خودرو، عده‌ای به اعمال تقلب و نفوذ در سامانه ثبت سفارش، واردات چندین هزار دستگاه خودرو را در سامانه ثبت کردند و از این طریق ارز به آن‌ها تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: بر مبنای گزارش سازمان بازرسی کل کشور سوءاستفاده‌هایی در امر واردات خودرو صورت گرفته است؛ پس از ابلاغیه معاون اول وقت رئیس جمهور در تاریخ ۱۲ دی ۹۵ مبنی بر عدم ثبت سفارش خودرو در سامانه، تعداد چهار هزار و ۹۰۱ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی از طریق نفوذ به سامانه و هک آن، ثبت سفارش شد که تعداد ۲۹۰۳ دستگاه از این خودرو‌های ثبت سفارش شده از گمرکات کشور ترخیص شد.

یزدانی فر اظهارداشت: وزیر صمت در تاریخ ۲۴ تیر ۹۶ دستور غیرفعال کردن سامانه ثبت سفارش خودرو را صادر کرد، اما سامانه در تاریخ ۲۸ تیر ۹۶ غیرفعال شد و در این مدت تعداد هزار و ۷۴۷ دستگاه خودرو ثبت سفارش شد.

نماینده دادستان گفت: سامانه ثبت سفارش خودرو به دلیل عدم به روز بودن و وجود حفره‌های امنیتی در طی سال‌های اخیر در موارد مختلفی مورد نفوذ واقع شده که شرکت پشتیبان سامانه چندین مورد را به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد، اما هیچ موردی از آن‌ها به مرجع قضایی یا سازمان بازرسی گزارش نشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: