April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۸۰۳
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
0
پس از بی‌ام‌و، حالا برخی دیگر از خودروسازان نیز خبر از حذف برخی امکانات در محصولات خود می‌دهند.
حذف آپشن خودرو‌ها توسط خودروسازان!
هر خودرو به‌طور متوسط به هزار تراشه نیاز دارد، اما برخی از این تراشه‌ها مربوط به یی‌سی‌یو است که حذف آن ممکن نیست.

این در حالی است که برخی از قطعات یا امکانات یا آپشن‌ها آن‌قدر‌ها هم برای ایمنی ضروری نیستند و برای همین خودروسازان اولویت‌بندی می‌کنند که کدام بخش از خودرو می‌تواند بدون تراشه باشد.

جنرال موتورز هم در سامانه سوپرکروز خود برخی از امکانات را به خاطر نبود تراشه به‌طور موقت حذف کرده تا مشکل تراشه حل شود. این موضوع شامل حال شاسی‌بلند اسکلید سدان‌های CT ۴ و CT ۵ تا سال ۲۰۲۲ می‌شود.

در اوایل سال ۲۰۲۱ هم برخی از خودرو‌های جنرال موتورز بدون آپشن مدیریت فعال سوخت به بازار عرضه شد. به گزارش کانزومر ریپورتس، میتسوبیشی هم سامانه هشدار نقطه کور را در برخی از خودرو‌های خود حذف کرده است. حتی خودروساز فرانسوی پژو هم مجبور شده است تعدادی از خودرو‌ها را با کیلومترشمار‌های قدیمی آنالوگ به بازار عرضه کند. با اینکه از شدت کرونا در سرتاسر دنیا کم شده، خودروسازان هنوز به وضع عادی برنگشته‌اند و یکی از دلایل آن، کمبود تراشه است. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند مشکل کمبود تراشه تا تابستان ۲۰۲۲ ادامه یابد، با این حال هستند تحلیلگرانی نیز که سال ۲۰۲۳ را زمان پایان این بحران می‌دانند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: