کد خبر: ۳۶۳۹۷۰
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی، ظهر امروز به همراه رئیس کل سازمان امور مالیاتی به طور سرزده از اداره‌ کل امور مالیاتی مرکز تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مراجعه‌کنندگان و مؤدیان قرار گرفت.
ضرورت تسریع در تحقق مالیات هوشمند؛ هدف مهم وزارت اقتصاد
به نقل از بانک رفاه کارگران، دکتر سید احسان خاندوزی در حاشیه این بازدید سرزده تأکید کرد: در تحقق فرآیند الکترونیکی شدن مالیات و ایجاد سامانه مالیات هوشمند به عنوان یکی از هدف‌گذاری‌های مهم وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور باید تسریع شود.

وزیر اقتصاد افزود: اگر این فرآیند، پیش از این تکمیل و به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به جرائم مؤدیان در ارتباط با احکام ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به کار گرفته می‌شد، امروز شاهد طولانی شدن فرآیند‌ها و انباشتگی پرونده‌ها نبودیم و وابستگی ما به سیستم سنتی و کاغذی به طور کامل از میان می‌رفت و در این شرایط کرونایی، حجم مراجعات مردم به مراجع مالیاتی کاهش پیدا می‌کرد.
دکتر خاندوزی یادآور شد: البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که با همت سازمان امور مالیاتی، امیدوارم با سرعت خیلی بیشتری نسبت به گذشته، امور مربوط به الکترونیکی شدن فرآیند‌ها حل و فصل شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه یکی از شکایات پرتکرار مؤدیان در بازدید امروز، مسئله اطلاعات مربوط به سنوات گذشته ایشان و پرونده‌هایی بود که برگه‌های مالیاتی آن‌ها صادر شده، اما در حال حاضر مبنای آن اطلاعات در دسترس نیست گفت: در این ارتباط، بخشنامه‌ها و اصلاحیه‌هایی مورد نیاز است که انشاالله به زودی صادر می‌شود.
وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به ضرورت تسهیل دسترسی مردم به مسئولان گفت: در این زمینه مقرر شد، طی روز‌های آتی، با صدور بخشنامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی، مردم بتوانند دسترسی بهتر و بیشتری به مسئولان مالیاتی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود و مالیات منصفانه، دریافت شود.
دکتر خاندوزی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم گفت: ظرف یک ماه آینده در تعامل سازمان امور مالیاتی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات دولت و وزارت اقتصاد به اعضای کمیسیون منتقل شده و انشاالله شاهد حمایت و هماهنگی یکپارچه دولت و مجلس از این طرح خواهیم بود.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: تصویب این قانون، کمک خواهد کرد بخش‌های مولد با انگیزه بیشتری فعالیت داشته باشند.
خاندوزی در پاسخ به سئوالی در خصوص روند افزایش پایه‌های مالیاتی نیز تأکید کرد: وزارت اقتصاد هیچ برنامه‌ای برای افزایش پایه مالیاتی ندارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: