کد خبر: ۳۶۴۰۴۰
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید.
راهکارهای دولت برای سقوط بازار بورس چیست؟
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد کرد و به عدد یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۵۵۰۰ واحدی، به ۳۹۱ هزار و ۳۰۲ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز سبزپوش شد و ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد را ثبت کرد.

نماد‌های وبملت، وامید و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. نوری، پارسان و شپدیس سه نمادی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند. ارزش معاملات بورس امروز به بیش از ۵۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات فرابورس نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان بود.
 
بورس در حالی هفته سوم آبان ماه را به اتمام رساند که با پیشتازی گروه بانک و موسسات اعتباری و تعلیق خودرویی‌ها افزایش حجم خورد و سبز به پایان رسید. اگرچه ارزش معاملات با افت ناچیزی مواجه شد، اما کارشناسان به ادامه روند مثبت بازار امیدوارند.

در همنی رابطه میثم مسلمان‌زاده، کارشناس بازار سهام گفت: اتفاقی که امروز در راستای آزادسازی قیمت‌ها در بازار خودرو افتاد اگرچه مخالفانی داشت و مقاومت‌های برای تحقق آن بود، اما باید صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حرکت به سمت آزادسازی قیمت‌ها در میان‌مدت، اتفاقات جالبی را در بازار سهام رقم می‌زند. این موضوع هم به نفع سهامداران است و هم دولت می‌تواند از آن سود ببرد. البته آزادسازی قیمت‌ها نه فقط در قیمت تمام‌شده بلکه در نرخ مواد اولیه هم باید صورت گیرد.

مسلمان‌زاده خاطرنشان کرد: بازار سهام با چند پارامتر به بازار جذابی تبدیل می‌شود. یکی از این پارامتر‌ها عدم کتمان دلار است. دلار به عنوان پیشران اصلی خود را نشان می‌دهد. رشد آهسته و پیوسته قیمت دلار بهتر از جلوگیری دستوری از آن است.

این کارشناس با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه خود را با شیب ملایم رشد قیمت دلار وفق می‌دهد، گفت: حتی تثبیت قیمت دلار در نرخ فعلی هم برای بورس تاثیر مثبتی دارد و منجر به سودآوری بازار خواهد شد.

مسلمان‌زاده در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیز عنوان کرد: به اطمینان می‌توان گفت بازار سرمایه نسبت به دو بازار مسکن و خودرو ارزان‌تر و نسبت به دلار و رمز ارز کم‌ریسک‌تر و به طور کلی برای سرمایه گذاری تا پایان سال مناسب‌تر است.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: امیدوارم بازار شنبه هم مثبت باشد. موضوعی که مشخص است افزایش حجم معاملات است. اگرچه حجم هنوز به عدد مد نظر نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز داریم بازار به حجم برسد و تثبیت شود. دستکاری قیمت‌ها کم شود و ناظر در بازگشایی‌ها دقت بیشتری داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: