نماینده مجلس یازدهم
کد خبر: ۳۶۴۱۷۵
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
0
نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: فرار آمریکا از افغانستان و شکست آمریکا در سوریه و ناکامی آمریکایی‌ها در عراق و همچنین فرار نیمه تمام آن‌ها از منطقه خلیج فارس نشانگر این است که آنان متوجه اهمیت ایران و جایگاه محوری ایران شده اند و جز به دست آوردن دل ایران چاره‌ای ندارند.
اروپا به ایران بدهکار است
«عباس مقتدایی خوراسگانی»، نماینده مجلس یازدهم،در رابطه با زیاده خواهی‌های اخیر آمریکا در بحث برجام و اقدامات ایران برای نشان دادن حسن نیت خود، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت نوظهور منطقه‌ای توانسته است معیار‌های قدرت در درون و بیرون را به عنوان یک تجربه جدید معرفی کند.

او افزود: ما در بعد پشتیبانی‌های مردمی و انجام انتخابات و برگزاری اموری که به نوعی مرتبط با مشارکت مردم هستند به عنوان یک قدرت منطقه‌ای شناخته می‌شویم همچنین در ابعاد دفاعی وضعیتی بسیار ایده آل داریم و در بالاترین سطح آمادگی دفاعی و اشراف اطلاعاتی بر امور منطقه هستیم و آمریکایی‌ها این نکته را در مقابل حضور خود در منطقه می‌دانند و خوششان نمی‌آید که جمهوری اسلامی ایران، تقویت شود و سعی کرده اند در ابتدا با ورود به برجام و سپس با خروج از برجام قوت جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنند.

نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در موضوع برجام آمریکایی‌ها با اروپایی‌ها همدستی کردند؛ یک بخش که آمریکا باشد پیمان شکنی کرد و در بخش دیگر بدعهدی کرد و عملا تلاش کردند تا ایران از منافع برجام بهره‌مند نشود، ولی ایستادگی ملت ایران جواب داد و اکنون آمریکایی‌ها اصرار دارند که به برجام برگردند. جمهوری اسلامی ایران مواضع به حق و منطقی خود را به صراحت اعلام کرده است آمریکایی‌ها باید اثبات کنند و تضمین بدهند که پیمان شکنی مجددی نخواهند کرد و اروپایی‌ها نیز باید تضمین بدهند که بدعهدی‌ها را کنار بگذارند و دیورا بی اعتمادی پدید آمده را کوتاه کنند.

مقتدایی یادآور شد: اروپا به ایران بدهکار است هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی و هم از نظر مفاد مطرح در برجام و اکنون ما به صراحت به آن‌ها گفته ایم که مذاکرات در صورتی تداوم خواهد یافت که منافع ملت ایران در نظر گرفته شود. جمهوری اسلامی ایران یک طرح بیشتر ندارد و آن این است که اگر قرار است، دیگران از برجام منفعت ببرند باید منافع ملت ایران نیز تامین شود و مذاکرات اخیر پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در بالاترین سطح انجام شده و می‌شود و بر حفظ منافع ملت ایران تاکید شده است و هر میزان که آنان تضمین کننده منافع ایران باشند، امیدواری در به نتیجه رسیدن مذاکرات بیشتر می‌شود.

او در پایان گفت: حرف‌های ایران منطبق بر حقوق بین الملل است و غرب چاره‌ای ندارد جز آنکه به قانون تن بدهد اینکه آیا مذاکرات به نتیجه می‌رسد یا نه، این به ایران مرتبط نیست بلکه اکنون غرب و به ویژه گروه چهار بعلاوه یک باید تصمیم لازم را بگیرند آن‌ها باید تضمین کنند که بدعهدی‌های قبلی مجددا رخ نخواهد داد. به نظر می‌رسد آن‌ها پذیرفته اند که حضورشان در منطقه غرب آسیا و در خاورمیانه و به طور کلی در کشور‌های اسیای میانه و همه کشور‌های این منطقه منوط به همکاری ایران با آن‌ها است فرار آمریکا از افغانستان و شکست آمریکا در سوریه و ناکامی آمریکایی‌ها در عراق و همچنین فرار نیمه تمام آن‌ها از منطقه خلیج فارس نشانگر این است که آنان متوجه اهمیت ایران و جایگاه محوری ایران شده اند و جز به دست آوردن دل ایران چاره‌ای ندارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: