کد خبر: ۳۶۴۲۲۷
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
0
وزیر کشور با اشاره به اقدامات دولت در چند ماه گذشته گفت: در انتخاب استاندران سعی کردیم حداکثر وفاق و اتفاق نظر مسؤولان ملی و استانی مدنظر قرار گیرد.
حداکثر اتفاق‌ نظر و هم‌دلی ملی در انتخاب استانداران لحاظ شد

احمد وحیدی، وزیر کشور، ظهر امروز در شورای اداری استان البرز و تودیع و معارفه هفتمین استاندار البرز، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چند ماه اخیر توسط دولت، گفت: کشور مسیر پیشرفت به سمت تمدن نوین اسلامی را طی می‌کند، مدینه فاضله‌ای برای چشم انداز نظام تعریف شده است در راس همه پیشرفت‌ها پیشرفت انسانی است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز دولت و رئیس جمهور با همه توان به دنبال رفع مشکلات هستند، یادآور شد: دولت باید تسهیل کننده باشد. باید در مسیر انقلاب اهداف انسانی و الهی را پیش ببریم.

این مقام عالی کشور با بیان اینکه انقلاب بعد از بیش از چهار دهه در مسیر پیشرفت و توسعه است، یادآور شد: در مسیر جامعه متعهد، شهید پرور ایران بزرگ در حرکت هستیم.

البرز بار سیاسی کشور را به دوش می‌گیرد

وحیدی با اشاره به بیش از ۵ هزار شهید در استان البرز بیان کرد: البرز بار سیاسی کشور را به دوش می‌کشد و بخشی از بار تهران و سایر استان‌های کشور بر دوش البرز است. مهاجرت به البرز نشان دهنده ظرفیت این استان است.

وی با بیان اینکه بسیار از زیرساخت‌های البرز باید احیا شود بیان کرد: روستا‌های البرز جزو روستا‌های مولد هستند؛ از همین جهت نیاز است ضمن تقویت مهاجرت معکوس بتوایم زمینه‌های تولید شغل و اشتغال زایی را توسعه دهیم.

وزیر کشور با اشاره به واحد‌های صنعتی مستقر البرز و وجود برند‌های ملی، اظهار کرد: امکان استفاده از نخبگان البرزی، دانشگاه‌های معتبر و ... نشان می‌دهد باید بیش از گذشته به استان توجه شود.

مسئله آب و فرونشست‌ها باید به صورت جدی بررسی شود

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار حلقه چاه آب در البرز و فرونشست‌های زمین نیازمند توجه و بررسی دقیق است، تصریح کرد: باید در راستای هدررفت سرمایه آبی البرز، تأمین نیاز مردم و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در این استان دقت نظر داشته باشیم؛ هدر رفت آب قابل جبران نیست.

وحیدی البرز را استانی با اهمیت برشمرد و ضمن تشریح ظرفیت‌های این استان، بیان کرد: دشمن در این رابطه بیکار نخواهد نشست، البرز میعادگاه بسیار از اقوام کشور است که همین امر موجب شده تا دشمن روی این استان تمرکز داشته باشد؛ هرچندتلاش‌های صورت گرفته دشمن تا کنون بدون نتیجه مانده است.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در راستای ناامیدی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیست، ادامه داد: این که مردم اعتراضات خود را بیان می‌کنند نشان می‌دهد که دولت را از جنس خود می‌داندند. در این میان بدون شک دولت نیز خادم مردم است و برای رفع نیاز مردم از تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

انتقادات به دولت سیزدهم منصفانه باشد

وی با اشاره به آرمان‌های انقلاب و حرکت دولت در این مسیر، اضافه کرد: با گذشت بیش از دو ماه از دولت انتقاد می‌کند که چرا مشکلات هنوز حل نشده است؟ پیش از این تمام مشکلات را گره به مذاکرات و رفع تحریم‌ها زده بودند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: شکر خدا در بحث کرونا و تزریق واکسن جزو برترین کشور‌ها هستیم، نگران پیک ششم هستیم، اما با جدیت در راستای کنترل بیماری گام برداشته ایم و با تمهیداتی که صورت گرفت نتایج قابل قبولی داشتیم.

وحیدی با اشاره به کاهش قیمت بسیار از اقلام همچون سیمان، یادآور شد: یارانه پنهان مبلغ قابل توجهی است که ساماندهی آن جزو برنامه‌های بلند مدت جدی دولت است؛ همچنین آمایش سرزمین و داشتن سند پیشرفت در هر استان در دستورکار قرار دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: استانداران میدان حرکت و توسعه هر استان هستند و در این راستا برنامه ریزی شده است تا در سال ۱۴۰۱ بسیاری از مشکلا برطرف شود.

وی افزود: رییس جمهور دولت سیزدهم بسیاری از جلساتی که پیش از این به دست فراموشی سپرده شده بود احیا شد در این میان جلسات متعددی در خصوص مباحث اجتماعی و رفع مشکلات برگزار می‌شود که بدون شک موجب پیشرف و توسعه جامعه خواهد بود؛ آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلاتی است که رفع آن به صورت قاطع و جدی بررسی می‌شود.

وحیدی در ادامه تنظیم بازار، توسعه بستر‌های اقتصادی، اشتغالزایی، کاهش و اثبات قیمت اقلام کالا‌های اساسی، ساماندهی حاشیه نشینی، جمع آوری معتادین و... را جزو اولویت‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: استانداران، فرمانداران و تمام مدیران باید در این مسیر همراه و همسو دولت در حرکت باشند.

وی در بخش دیگری در خصوص انتصاب استانداران گفت: تمام نخبگان و موثرین سطح استان‌ها در خصوص انتخاب استاندار جدید اظهار نظر داشتند و تلاش ما بر این بود تا تغییرات با هدف شایسته سالاری انجام شود؛ تا مادامی که تغییر صورت نگرفت نباید کار‌ها معطل بماند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: