کد خبر: ۳۶۴۲۷۲
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
0
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس یازدهم گفت: به جامعه جهانی اعلام می کنم که جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در سطح قانون اساسی ایران تعریف شده است و از این حیث ایران کشوری است که به حقوق اقلیت ها احترام گذاشته و این شعار نیست.

انویه تکیه: ایران همواره به حقوق اقلیت ها احترام گذاشته است

شارلی انویه تکیه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با قرائت فرازی از انجیل مقدس بیان کرد: به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب و محضر عالیقدر رهبر شجاع و فرزانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که ایران را بر بلندای افتخار و عزت بین المللی رهبری می‌کند، سلام و درود می فرستم.

وی در ادامه تصریح کرد: با سلام به هیئت رئیسه مجلس، همکاران گرامی و ملت بزرگ ایران عزیز، به  جامعه بزرگ و شریف آشوری و همچنین اسقفان معزز و کشیش های عالیقدر و شمّاسان گرامی کلیسا آشوری و کلدانی ایران که با رای خود بنده را منتخب خود دانسته تا به عنوان عضوی از خانواده نمایندگان وظایف خود را در برابر ملت شریف ایران و جامعه محترم آشوریان و کلدانیان را به نحو مطلوب و پسندیده و در عین حال صادقانه به جای آورم، سلام و درود می فرستم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آشوریان ایران زمین از چندین هزار سال پیش ساکن این سرزمین مقدس بوده اند و همواره با هموطنان خود با عطوفت و مهربانی همزیستی مسالمت آمیز داشته اند، گفت: بنده به نمایندگی از این قوم ایرانی، وظیفه دارم در اولین نطق خود در مجلس یازدهم یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و علی الخصوص شهید سردار سلیمانی که سردار دل همه مظلومان چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه مسلمان و چه مسیحی را گرامی بدارم.

انویه تکیه با اشاره به مجاهدت های شهید سلیمانی مطرح کرد: از این دلیرمرد شجاع قدردانی می کنم که در روزهای وحشت و خفقان داعش با سلاح ایمان و خودباوری این تفکر و جریان اهریمنی و صهیونیستی را از خاورمیانه زدود. ملت ایران ده‌ها سال است که در مقابل ظلم ها و شیطنت های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی قد علم کرده و تاوان ستم گریزی و عدالت طلبی خود در جامعه  جهانی را تقابل با مستکبرین کره خاکی با تحمل جنگ هشت ساله تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه پرداخت کرده و می کند. 

وی افزود: توطئه هایی که با تدبیر آن دسته از مسئولان که در رأس آنها رهبر فرزانه، مجاهد و دلسوز و نیز مجاهدت‌ افراد متعهد و متخصص در عرصه‌های مختلف، عمده این توطئه‌ها خنثی شده است و در این مسیر جامعه آشوریان ایران بر اساس وظیفه خود در جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی، حضور پررنگ داشته و با تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران ادای دین کرده است و نیز مانند شهروند درجه یک ایرانی تحت فشار اثرات ناشی از تحریم ها بوده و سعی کرده با تلاش و کوشش، بهتر و موثرتر و همسو با مسئولین نقش و وظیفه خود را در شکست دشمنان، کاهش و خنثی کردن فشارهای هدفمند را به نحو احسن به سرانجام برساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم تاکید کرد: خوب است جامعه جهانی به این موضوع توجه کند که تحریم ها همیشه ابعاد اقتصادی نداشته و تبعات انسانی نیز دارد که مشمول ترغیب و جرم و جنایت هستند و روزی فرا خواهد رسید که این جنایات بشری قابل پیگیری شود.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس  با بیان اینکه احترام به حقوق اقلیت ها یکی از ادعاهای دنیای مدرن است که معمولا از جانب کشورهای مدعی شعاری بیش نیست، بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اندیشه متعالی در اصول 13، 26 و 67 قانون اساسی نهادینه شده است و در ایران برخلاف بسیاری از جوامع مدرن مدعی، تعاملات و ارتباط مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی با جامعه آشوریان و کلدانیان، نشانگر توجه ویژه مسئولین نظام به اقلیت های دینی است.

انویه تکیه در ادامه تاکید کرد: از این تریبون به جامعه جهانی اعلام می کنم که جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در سطح قانون اساسی ایران تعریف شده است و از این حیث ایران کشوری است که به حقوق اقلیت ها احترام گذاشته و این شعار نیست، بلکه یک واقعیت مطلق است و این نیز بر همه نمایان است که ایران به عنوان متعهدترین عضو سازمان ملل متحد، به حقوق اساسی بشر همواره پشتیبان همه مظلومان چه مسیحی و چه مسلمان بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع مهم معیشت مردم خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم امروز کشور بحث معیشت مردم است. گرانی ها و کاهش درآمد ناشی از کرونا، کاهش قدرت خرید و بیکاری جوانان ایرانی به خصوص بیکاری جوانان آشوری، فشار زیادی را به خانواده های ایرانی وارد کرده است، لذا از رئیس جمهور و مسئولان ذیربط تقاضا دارم در این خصوص نگاه پدرانه داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوع عدم توجه به ظرفیت های کشور برای توسعه و افزایش رفاه عمومی، مطرح کرد: برای مثال بحث ظرفیت کشور ما در ترانزیت بین‌المللی یک نقطه قوت است که می تواند جریان ترانزیت کالا از کشور ما را به عرف ارزان کند. اگر در سال های قبل ترانزیت کالا را هدف گرفته بودیم امروز تحریم کشور راحت نبود. ضمن اینکه فرصت های شغلی و اقتصادی زیادی را به دنبال می داشت و امروز جوانان ما  بیکار نبودند، البته هنوز هم دیر نشده است.

انویه تکیه یادآور شد: پروژه‌های عمرانی از نبود منابع مالی دچار عقب‌ماندگی شده‌ اند و نقدینگی بسیار بالایی در جامعه سرگردان هستند، ولی همتی برای جذب  سرمایه گذار بخش خصوصی در توسعه کشور وجود ندارد که نتیجه عدم استفاده از این پتانسیل، این است که هم مردم آسیب می‌بیند و هم کشور در عرصه عمران و آبادانی عقب می‌ماند.

وی با تاکید بر لزوم احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: در حوزه آب کشوری خشک هستیم، احیای دریاچه ارومیه خواسته همه ملت ایران است، در این خصوص نیاز است که دولت حداکثر توان خود را به کار گیرد.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی با تاکید بر پیگیری مطالبات آشوریان و کلدانیان کشور  ادامه داد: بنده بر اساس وظیفه که مطالبه‌گری را حق خود دانسته و همواره پیگیر تحقق آن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود در مجلس و نیز الطاف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستم. از دولت درخواست می کنم و امیدوارم که طبق همه دوره‌های گذشته احقاق حقوق حقه و تعالی شئون مختلف در خصوص معیشت، استخدام جوانان جامعه آشوریان و کلدانیان که از شهروندان درجه یک ایران عزیز و ایران عدالت محور هستند, صورت گیرد، همچنین توجهات و عنایات همکاران در مجلس و مسئولان  مرتبط امر را در دولت خواستار هستم.

انویه تکیه در پایان تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران اعلام می‌کنم که ما آشوریان و کلدانیان همواره در راستای تحقق و پیشبرد اهداف کشور عزیزمان ایران و در راستای منویات و دستورات مقام معظم رهبری جهت داشتن ایرانی مقتدر  و فارغ از هر دین و قومیتی با یک نام در زیر سایه پرچم مقدس سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، در مقابل همه دشمنان و معاندین نظام ایستادگی کرده و وفاداری خود به نظام و کشور عزیزمان ایران را به جهانیان اثبات کرده و در آینده نیز خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: