April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۳۳۹
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
0
رسانه‌ دولتی کره شمالی موسوم به KCNA امروز (دوشنبه) گزارش داد، کره شمالی کنفرانسی را پیرامون "جنبش سه انقلابی" این کشور با هدف توسعه ایدئولوژی، تکنولوژی و فرهنگش برگزار می‌کند تا ظاهرا وحدت داخلی را تقویت کند.

کره شمالی کنفرانس

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در این گزارش اعلام کرد: شرکت‌کنندگان در پنجمین کنفرانس "پیشتازان این سه انقلاب‌" که برای اجرای این انقلاب‌ها الگوهای عملی قرار داده‌اند، روز یکشنبه وارد پیونگ‌یانگ شدند.  

این جنبش سه انقلابی یک جنبش گسترده است که توسط کیم ایل-سونگ، بنیان‌گذار کره شمالی و پدربزرگ کیم جونگ-اون، رهبر کنونی این کشور ابداع شد تا انقلاب در حوزه‌های ایدئولوژی، تکنولوژی و فرهنگ را حتی پس از تشکیل سیستم سوسیالیستی ادامه دهد.

کنفرانس امسال، دومین کنفرانس پیرامون این جنبش است که تحت ریاست کیم جونگ-اون برگزار می‌شود و چهارمین دوره آن در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شده بود. سه کنفرانس قبلی به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۶، ۱۹۹۵ و ۲۰۰۶ میلادی برگزار شده بودند.

خبرگزاری KCNA اطلاعاتی را درباره تاریخ یا دیگر جزئیات این رویداد ارائه نداد اما انتظار می‌رود نتیجه سال اول برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد، زیرا این کنفرانس در زمانی برگزار می‌شود که تلاش‌ها به سرعت در همه زمینه‌ها در جریان است تا این کمپین امسال با موفقیت به پایان برسد.

در هشتمین کنگره حزب حاکم کره شمالی که در ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، کیم جونگ-اون به شکست در برنامه توسعه قبلی‌اش اذعان کرد و برنامه جدیدی را متمرکز بر خوداتکایی در بحبوحه تحریم‌های جهانی و بسته شدن مرز به خاطر جلوگیری از پاندمی کرونا اعلام کرد.

لی جونگ-جو، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره مستقر در سئول گفت: این کنفرانس تازه‌ترین اقدام در سری رویدادها برای ترغیب مردم کره شمالی به تکمیل وظایفشان تحت برنامه پنج ساله توسعه ملی به دنبال هشتمین کنگره حزب کارگر در اوایل سال جاری میلادی است. همچنین به نظر می‌رسد که هدف از برگزاری این کنفرانس تقویت وحدت داخلی باشد چرا که امسال دهمین سال به قدرت رسیدن کیم جونگ-اون محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا کیم جونگ-اون شخصا در این کنفرانس قریب‌الوقوع شرکت خواهد کرد یا خیر.

کیم جونگ-اون در جریان کنفرانس سال ۲۰۱۵ میلادی نامه‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان فرستاد و از آنها خواست نهایت تلاش خود را برای ساخت یک "کشور سوسیالیست پیشرفته و موفق" انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: