کد خبر: ۳۶۴۴۷۷
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
0
عضو انجمن صنفی کارفرمایان سیمان می‌گوید دو ماه پیش مازوت تحویل گرفته‌اند و چند روز پیش هم رییس کمیسیون صنایع اتاق در توییتی هشدار داده بود که کشور تنها ۱۰ روز دخیره مازوت دارد.
هشدار جدی برای صنایع / تنها ۱۰ روز مازوت داریم!
با وجود این که سال پیش قطع برق و گاز تاثیر زیادی بر کارخانه‌های تولید سیمان گذاشت، اما به نظر می‌رسد امسال با وجود هشدار کمبود مازوت، هنوز هم اتفاق جدیدی برای سیمان نیفتاده است.

قطع گاز و برق کارخانه‌های تولید سیمان سال پیش، موجب شد که کارخانه‌های سیمان نتوانند سیمان کشور را تامین کنند و سیمان کمیاب و گران شود.

پس از آن هم به دلیل کمبود سیمان، صادرات سیمان متوقف شد. رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق چند وقت پیش اعلام کرد که به دلیل کمبود برق احتمالا برخی از صنایع ناگزیر به استفاده از مازوت هستند.

حالا گاز کارخانه‌های سیمان قطع شده و تنها ۱۰ روز ذخیره مازوت در کشور موجود است، نادر غفاری، عضو انجمن صنفی کارفرمایان سیمان می‌گوید: ما دو ماه پیش مخازن خود را پر کرده‌ایم و تا به امروز مشکلی برای تامین مازوت نداشته‌ایم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رییس کمیسیون صنایع اتاق در توییتی هشدار داده بود که کشور تنها ۱۰ روز ذخیره مازوت دارد و مشخص نیست پس از تمام شدن این ذخیره کارخانه‌ها قرار است از چه سوختی استفاده کنند.

غفاری می‌افزاید: اگر نیاز داخلی افزایش پیدا کند، صادرات را محدود می‌کنند، ولی صادرات قطع نمی‌شود.

او یادآوری می‌کند: ما صادرات خود را به کشوری قطع نکردیم. عراق به طور کلی از ایران سیمان نمی‌خرد. ما بیشتر به افغانستان و کشور‌های تازه استقلال یافته سیمان می‌فروشیم.

حالا نمی‌توان فهمید که بعد از اتمام ذخیره مازوت کارخانه‌ها آیا کشور توان تامین مازوت صنایع را دارد؟ آیا تضمینی وجود دارد که اتفاقی مشابه آنچه سال پیش برای سیمان افتاد دوباره رخ ندهد؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: