April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۵۲۶
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
0
دادستان کل ایالت اوهایوی آمریکا، علیه فیس بوک که اخیراً به متا تغییر نام داده است، به دلیل الگوریتم‌های معیوب و تأثیرات آن بر کودکان شکایتی را در دادگاه مطرح کرده است.
شکایت ۱۰۰ میلیارد دلاری از فیس‌بوک به دلیل تأثیر منفی روی کودکان
دیو یوست، دادستان کل ایالت اوهایوی آمریکا، علیه فیس بوک که اخیراً به متا تغییر نام داده است، به دلیل الگوریتم‌های معیوب و تأثیرات آن بر کودکان شکایتی را در دادگاه مطرح کرده است.

بر اساس اسناد این دادگاه، در مدت آوریل تا اکتبر ۲۰۲۱، مدیریت فیس‌بوک با گمراه کردن عمدی مردم در مورد الگوریتم‌هایش و تأثیرات منفی محصولاتش بر خردسالان برای افزایش سود، قانون امنیت فدرال را نقض کرده است.


به گفته یوست، پس از انتشار «فایل‌های فیس‌بوک» در اوایل سال جاری میلادی، «حقیقت آشکار شد».

این فایل ها، بر اساس اسناد داخلی فاش شده توسط یکی از کارمندان سابق فیس بوک، نشان می‌دهد که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی این شرکت محتوای بالقوه خطرناکی را تبلیغ می‌کنند. به عنوان مثال، به دختران مبتلا به بی‌اشت‌هایی توصیه می‌شود در گروه‌هایی عضو شوند که در آن‌ها کاهش وزن بحث می‌شود.

این اسناد همچنین ادعا می‌کنند که سخنان نفرت‌انگیز و محتوای افراطی به دلیل نقص در سیستم این پلتفرم، که ظاهراً شرکت از آن مطلع بوده، اما نادیده گرفته، تبلیغ شده یا فیلتر نشده است.

مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک در آن زمان ادعا کرد که این اتهامات افتراآمیز بوده و این شرکت هرگز سود را بر کاربران ترجیح نداده است.

این شکایت از طرف سرمایه گذاران متا و سیستم بازنشستگی کارکنان دولتی اوهایو ثبت شد. شاکیان که مشترکاً ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت از متا مطالبه می‌کنند، همچنین از مدیریت این شرکت می‌خواهند تا اقداماتی را برای رفع نقص‌ها و عدم گمراه کردن مجدد سرمایه‌گذاران انجام دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: