April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۴۵۴۲
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
0
حسین سبحانی نیا نماینده ادوار مجلس و چهره نزدیک بهرئیس سابق مجلس گفته است که لاریجانی از بازگشت به عرصه سیاسی و اجرا چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری رویگردان نیست.
لاریجانی دوباره به عرصه سیاست برمی گردد

به گزارش مشرق؛ حسین سبحانی نیا، نماینده ادوار مجلس و چهره نزدیک بهرئیس سابق مجلس گفته است که لاریجانی از بازگشت به عرصه سیاسی و اجرا چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری رویگردان نیست؛ البته که این موضوع بستگی به شرایط دارد.

گفتنی است صلاحیت لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از سوی شورای نگهبان مورد تائید واقع نشد. به عقیده برخی کارشناسان سیاسی عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم هم به دلیل پیش بینی او از عدم رای آوری از قم و همچنین نبود رای کافی برای ریاست مجلس حتی در صورت پیروزی بود.

بخش‌هایی از اظهارات سبحانی نیا را در ادامه خواهید خواند:

*انتصاب آقای لاریجانی به عضویت شورای انقلاب فرهنگی هم به لحاظ سابقه مسئولیت او در وزارت ارشاد و صداوسیما است و هم به لحاظ شخصیت او است. گرچه امروز آقای لاریجانی رئیس مجلس نیست، ولی در مقام استاد دانشگاه هم اکنون مشغول فعالیت است.

*عضویت علی لاریجانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فعالیت هایش در حوزه فرهنگی مانع آن نیست که اگر زمینه حضور و فعالیت او در عرصه اجرایی و سیاسی فراهم شود، او وارد این عرصه نشود.

*اگر شرایطی فراهم شود، فضای سیاسی کشور طوری رقم بخورد که مجدد رویکرد به این گونه شخصیت‌ها باشد حتما آقای لاریجانی ورود به حوزه اجرایی را جدی می‌گیرد. در واقع فعالیت‌های فرهنگی او به این معنا نیست که دیگر به کار‌های اجرایی و سیاسی به طور مشخص مجلس و ریاست جمهوری بنای ورود ندارد.

*هنوز تا پایان دوره یازدهم مجلس حدود ۲ سال باقی مانده است. باید تا آن موقع شرایط را دید. اگر بخواهد انتخابات امروز برگزار شود، خیلی شرایط را برای ورود شخصیت‌هایی همچون آقای لاریجانی و جریان‌های همسو با این نوع تفکر مناسب نمی‌بینم.

*البته تا ۲ سال آینده زمان قابل توجهی است و باید دید نمایندگان این مجلس چگونه عمل می‌کنند و نگاه مردم به جریانات حاکم مثل دولت و مجلس چگونه خواهد بود؟ معتقدم نگاه مردم هنوز امیدوارانه است.

*در مجموع اینکه آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس آینده یا ریاست جمهوری آینده کاندیدا خواهد شد یا خیر بستگی به شرایط آینده دارد و اگر شرایط همین باشد که الان است خیر بعید می‌دانم کاندیدا شود، ولی اگر شرایط تغییر کند و در نگاه مردم نسبت به اینگونه شخصیت‌ها تغییری ایجاد شود، آن زمان چه برای مجلس و چه برای ریاست جمهوری، فکر نمی‌کنم آقای لاریجانی از حضور در این عرصه‌ها رویگردان باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: