کد خبر: ۳۶۴۶۱۱
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
0
ناصر شاهباز، دانش آموخته دکترای مدیریت و از چهره‌های بانکی کشور گفت: انتشار عمومی صورت‌های مالی بانک‌ها قطعا اقدام مثبتی است. جهت اول آن است که تا خروجی عملکرد بانک‌ها در دسترس عموم مردم نباشد، بسیاری از تصمیم گیری‌های کلان و رویکرد‌های غلطی همچون بنگاه داری بانک ها، طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت و در بر همان پاشنه خواهد چرخید.
یک کارشناس اقتصادی: صورت‌های مالی بانک‌ها شفاف باشد
یکی از وعده های وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی که در هفته های نخست تصدی او بر این وزارت خانه هم محقق شد، انتشار صورت های مالی بانک های دولتی بود. اطلاعات منتشره نشان از آن داشت که برخی بانک های بزرگ دولتی در سال های اخیر زیان ده بوده اند که با حواشی زیادی همراه شد.

ناصر شاهباز، دانش آموخته دکترای مدیریت و از چهره های بانکی کشور در این باره گفت: انتشار عمومی صورت های مالی بانک ها قطعا اقدام مثبتی است. جهت اول آن است که تا خروجی عملکرد بانک ها در دسترس عموم مردم نباشد، بسیاری از تصمیم گیری های کلان و رویکردهای غلطی همچون بنگاه داری بانک ها، طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت و در بر همان پاشنه خواهد چرخید. تا زمانی که اشکال تشخیص داده نشود، درمان پایداری هم صورت نخواهد گرفت. این در حالیست که تاکنون، حتی فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاه ها نیز از عملکرد بانک های دولتی بی اطلاع بودند و با این تصمیم وزارت اقتصاد، در واقع از ظرفیت نقد متخصصان، اساتید و رسانه ها نیز بهره گرفته خواهد شد.

شاهباز افزود: نکته دوم که از مبحث قبل هم مهم تر مهم.تر اسا، تاکید بر این موضوع است که بانک های دولتی اساسا متعلق به مردمند و بحث بر سر آنکه اطلاعات آنها باید به اطلاع مردم برسد یا نه، بحثی انحرافی است. نه تنها از منظر علمی، بلکه از نگاه حقوقی نیز، اطلاعات هر بانک، شرکت، نهاد عمومی و هر دستگاهی باید به اطلاع ذینفعان آن برسد و چنین حقی از مردم قابل سلب نیست. حتی از بورسی نبودن این بانکها هم عدم لزوم دسترسی عمومی به صورت‌های مالی آنها برداشت درستی نخواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: