کد خبر: ۳۶۴۶۲۷
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
0
قانونگذاران اتحادیه اروپا به توافقی درباره تعیین شرکت‌های فناوری که مشمول قانون بازار‌های دیجیتال می‌شوند، دست یافتند. شرکت‌های با ارزش بازاری حداقل ۸۰ میلیارد یورو مشمول این قانون می‌شوند.
کدام شرکت‌ها مشمول قانون ضدرقابتی بازار دیجیتال می‌شوند؟
این دستاورد بخشی از اقدام برای محدود کردن عملکرد‌های ضد رقابتی در اقتصاد دیجیتال است.

به گفته منابع آگاه، احزاب اصلی پارلمان اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند شرکت‌هایی با ارزش بازاری حداقل ۸۰ میلیارد یورو (۹۱ میلیارد دلار) که حداقل یک سرویس اینترنتی ارائه می‌کنند (مانند سرویس جستجو) هدف قوانین و اقدامات جدید قرار گیرند.

به این ترتیب و در مقایسه با تصورات پیشین شرکت‌های بیشتری مشمول قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) می‌شوند. فایننشال تایمر در گزارشی به این موضوع پرداخته و افزوده است: اروپا تصمیم دارد این قانون را سال آینده اجرا کند.

مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا سال گذشته قانون بازار‌های دیجیتال را با هدف کاهش قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری ارائه کرد.

این قانون به مقامات رقابت ملی در کشور‌های این منطقه کمک می‌کند تا فرایند‌های خرید رقبای کوچک‌تر توسط شرکت‌های بزرگ را راحت‌تر بررسی کنند. شرکت‌هایی از جمله اپل، گوگل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و از سوی دیگر هلدینگ علی بابا از چین و پلتفرم بوکینگ از هلند نیز مشمول قوانین می‌شوند.

نمایندگان اتحادیه اروپا هفته گذشته توافق کردند کمیسیون اتحادیه اروپا تنها مجری قوانین جدید فناوری باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: