کد خبر: ۳۶۴۶۳۷
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
0
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه براساس آمار گمرک طی ۴ سال گذشته با وجود اینکه کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت، حدود ۱۴۰ میلیون دلار صادرات قطعه صورت گرفته، گفت: این آمار خود دلیل و گواهی برای اجرایی بودن مصوبه خودرویی مجلس است.
صادرات ۱۴۰ میلیون دلاری قطعات خودرو طی ۴ سال گذشته
بهزاد رحیمی با اشاره به تصویب واردات مدیریت شده صنعت خودرو، گفت: این مصوبه در وهله نخست فرصتی برای صنایع داخلی به منظور تقویت و ارتقا کیفیت خودرو و قطعات تولیدی است و در مرحله بعدی از آنجا که اکنون نیز به کشور‌هایی مانند عراق، سوریه، روسیه و ... خودرو صادر می‌شود و براساس آمار گمرک طی ۴ سال گذشته با وجود اینکه کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت، حدود ۱۴۰ میلیون دلار صادرات قطعه صورت گرفته، زمینه برای تامین ارز موردنیاز واردات خودرو فراهم می‌شود.


۱۴۰ میلیون دلار صادرات قطعه دلیل بر اجرایی بودن مصوبه خودرویی مجلس

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار گمرک درباره صادرات قطعه طی ۴ سال گذشته خود دلیل و گواهی برای اجرایی بودن مصوبه خودرویی مجلس است، افزود: قطعات خودرو تولیدی در ایران به صورت بالقوه قابلیت صادرات بسیاری دارند و اکنون هم با وجود مشکلاتی مانند تحریم، به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دستمزد ریالی کارگران، مواد اولیه ارزان قیمت و افزایش نرخ ارز موجب می‌شود که تولیدکنندگان ایرانی بتوانند از خودروسازان خارجی برای تولید قطعات موردنیازشان در کشور سفارش بگیرند به طور مثال پیش از تحریم، ایران قطعات پژو ۲۰۶ را به سایر کشور‌ها صادر می‌کرد.

رحیمی با اشاره به ظرفیت مناسب بازار کشور‌های حوزه خلیج فارس و ترکیه برای صادرات قطعه، تصریح کرد: میزان صادرات قطعات خودرو به توانمندی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نقش‌آفرینی رایزنان بازرگانی بستگی دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ظرفیت صادرات قطعات خودرو وجود دارد، اما طی سال‌های گذشته به آن بی‌توجهی شده، تصریح کرد: مافیا و سوداگران بازار خودرو به دنبال ایجاد حاشیه برای مصوبه خودرویی مجلس هستند تا از واردات مدیریت شده خودرو نیز جلوگیری کنند و همچنان از انحصار موجود بهره ببرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: