کد خبر: ۳۶۴۷۱۰
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
0
طبق بررسی جدید فدراسیون اداره مزرعه آمریکا AFBF، شام مراسم شکرگزاری امسال که پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، ۱۴ درصد بیشتر برای مردم این کشور هزینه خواهد داشت.
خروج بوقلمون از سبد غذایی مردم آمریکا در آستانه روز شکرگزاری

طبق بررسی جدید فدراسیون اداره مزرعه آمریکا AFBF، شام مراسم شکرگزاری امسال که پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، ۱۴ درصد بیشتر برای مردم این کشور هزینه خواهد داشت.

هزینه شام برای یک خانواده ۱۰ نفره به طور متوسط ۵۳.۳۱ دلار خواهد بود که ۶.۴۱ دلار نسبت به میانگین ۴۶.۹۰ دلاری سال گذشته میلادی بیشتر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، عوامل متعددی از جمله اختلالات اقتصادی و اینکه آمریکایی‌های بیشتری امسال در خانه آشپزی می‌کنند، منجر به افزایش قیمت‌ها در سال جاری میلادی شد.

ورونیکا نای، کارشناس ارشد فدراسیون اداره مزرعه آمریکا در این باره گفت: این (عوامل) شامل اختلالات چشمگیر در اقتصاد آمریکا و زنجیره تامین در ۲۰ ماه گذشته، فشار تورمی در سراسر اقتصاد، مشکل بودن پیش بینی تقاضا در طول همه گیری کرونا و تقاضای بالای جهانی برای غذا، به ویژه گوشت می‌شود.

به گفته این سازمان، بزرگترین اقلام این مراسم یعنی خرید بوقلمون، نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است. البته برخی از خواربارفروشی‌ها طی روز‌های اخیر شروع به تبلیغ قیمت‌های پایین‌تر از حد معمول کردند.

بر اساس اعلام فدراسیون اداره مزرعه آمریکا، به عنوان مثال اگر فردی در هفته ۵ تا ۱۱ نوامبر برای خرید یک بوقلمون اقدام می‌کرد، احتمالاً ۱۸ درصد بیشتر از هفته بعد از آن یعنی از ۱۲ تا ۱۸ نوامبر، باید پرداخت می‌کرد. این بدان معناست که خریداران هنوز هم می‌توانند بوقلمون‌های مقرون به صرفه تری نسبت به تخمین این اداره یعنی ۲۳.۹۹ دلار برای یک بوقلمون ۱۶ پوندی پیدا کنند.

نای گفت: خروج بوقلمون از سبد مواد غذایی نشان دهنده افزایش ۶.۶ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته است که با شاخص قیمت مصرف کننده مواد غذایی و تورم عمومی در کل اقتصاد مطابقت دارد.

به گفته این سازمان، بوقلمون شاهد شدیدترین افزایش قیمت در وعده غذایی مراسم شکرگزاری بود و به دنبال آن پای کیک با ۲۰ درصد افزایش و شیرینی‌های داینر رول با ۱۵ درصد افزایش قیمت قرار گرفتند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: