April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۹۶۲
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
0
در گذشته اغلب قوانین با فرهنگ مسلط جامعه منطبق بود، اما به مرور و با ظهور مدرنیته شاهد بروز پدیده‌هایی در جامعه هستیم که برای حمایت از آن فرهنگ خاصی تعریف نشده است.
نقش قوانین و مقررات، نهاد‌ها و حاکمیت در توسعه فرهنگ بیمه
سید فرید میرموسوی، مدیر روابط عمومی بیمه دی با ارائه مقاله‌ای با عنوان «نقش قوانین و مقررات، نهاد‌ها و حاکمیت در توسعه فرهنگ بیمه» اظهار کرد: در گذشته اغلب قوانین با فرهنگ مسلط جامعه منطبق بود، اما به مرور و با ظهور مدرنیته شاهد بروز پدیده‌هایی در جامعه هستیم که برای حمایت از آن فرهنگ خاصی تعریف نشده است.

میرموسوی با بیان اینکه قوانین راهنمایی رانندگی، آپارتمان نشینی و امور بیمه‌ای از جمله این پدیده‌ها هستند گفت: برای توسعه قوانین حمایت کننده از فرهنگ بیمه نیازمند قدرت گرفتن انجمن‌های صنفی و سندیکای هستیم.

وی اضافه کرد: سندیکا وانجمن‌ها صنفی قدرتمند می‌توانند نقش قوانین و مقررات نهاد‌های نظارتی را به جای کنترل دستوری به سمت تسهیل گری سوق دهند و تجربه جهانی نشان می‌دهد این امر موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه و توسعه آن می‌شود.

مدیر روابط عمومی بیمه دی همچنین اظهار کرد صنعت بیمه باید بتواند در تدوین مقررات و قوانین سایر حوز‌ها که به صورت غیرمستقیم بر صنعت بیمه تاثیرگذار هستند ورود پیدا کند.

او گفت: این امر از دو منظر برای صنعت بیمه حاوی منافعی است؛ در وهله اول با در اختیار گرفتن داد‌های سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها می‌توان در برآورد ریسک موارد بیمه ارزیابی دقیقتری داشت و باعث کاهش ضریب خسارت شد؛ برای مثال از طریق در اختیار گرفتن داد‌های مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی یا داده‌های حوزه سلامت طبق پروتکل‌های مشخص.

وی همچنین اضافه کرد: با تصویب قوانین الزام آوری همچون قوانین حوزه بیمه شخص ثالث، در سایر حوز‌هایی مانند املاک می‌توان وجود بیمه نامه برای نقل انتقال و یا اجاره خانه را اجباری کرد؛ البته برای نفوذ و مشارکت در تدوین این قوانین و مقررات نیز نیازمند نهاد‌های قدرتمند بیمه‌ای هستیم تا با تصویب این قوانین موجبات رشد و شکوفایی صنعت را فراهم کنند.

میرموسوی تاکید کرد: در قبال این صنعت بیمه نیز باید با تصویب قوانین نظارتی قدرتمند بر موضوعاتی همچون شفافیت مالی، مشتری مداری و توانگری مالی تمرکز کند تا بتواند اعتماد عمومی را به این حوزه جلب کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: