کد خبر: ۳۶۶۷۳۱
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶
0
امین حسین رحیمی وزیر دادگستری امروز (چهارشنبه) در حاشیه نهمین نشست دولت‌های عضو کنوانسیون مبارزه با فساد با مقاماتی از کشور فلسطین دیدار کرد.
 
وزیر دادگستری با مقامات فلسطین دیدار کرد
وزیر دادگستری روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه در صدر هیاتی با هدف شرکت در نهمین مجمع دولت‌های عضو کنوانسیون مبارزه با فساد به شرم الشیخ مصر سفر کرد.

رحیمی روز دوشنبه با سخنرانی در این نشست، ضمن قدردانی از میزبانی دولت جمهوری مصر در برگزاری این اجلاس افزود: جمهوری اسلامی ایران همسویی خود را با بیانیه‌های گروه ۷۷ به علاوه چین و گروه آسیا - اقیانوسیه اعلام می‌کند.

وزیر دادگستری همچنین روز سه شنبه ۲۳ آذر ماه، در حاشیه نهمین نشست دولت‌های عضو کنوانسیون مبارزه با فساد با رئیس دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد دیدار و ضمن تاکید بر اتحاد کشور‌ها برای مبارزه با فساد، از رئیس دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد خواست در زمینه استرداد دارایی‌های ناشی از فساد به ایران نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

همچنین رحیمی در حاشیه نهمین نشست دولت‌های عضو کنوانسیون مبارزه با رئیس سازمان بازرسی و دیوان محاسبات امارات متحده عربی که نماینده این کشور در این اجلاس است، دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دادگستری ضمن تاکید بر لزوم برخورد با مخلان اقتصادی چه در کشور‌ها و چه بیرون از آن پرونده‌های مشخصی را که نیاز به استرداد مجرمان و استرداد دارایی‌های ناشی از فساد داشت، با همتای اماراتی مطرح و تقاضای همکاری برای تسهیل رسیدگی به این پرونده‌ها کرد.

امروز (چهارشنبه) نیز وزیر دادگستری دیدار‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور ارمنستان و رئیس سازمان بازرسی عراق داشت.

کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد با ۱۸۶ کشور عضو، جامع‌ترین سند در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در سطح بین المللی است.

سال ۱۳۹۸ هشتمین کنفرانس دوسالانه دولت‌های عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد در ابوظبی برگزار شده بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: