کد خبر: ۳۶۶۸۷۵
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
0
ارزیابی سازمان ملل حکایت از ان دارد که دوسال همه گیری کرونا ضرر بیش از ۴ هزار میلیارد دلاری را به صنعت گردشگری تحمیل کرد.
زیان‌دیده‌ترین بخش صنعت از همه‌گیری کرونا
شیوع دو ساله ویروس کرونا بر بسیاری از کسب و کار‌ها در جهان تاثیر منفی داشته و آن‌ها را دچار آسیب‌های فراوانی کرده است. یکی از مهمترین عرصه‌های متضرر از ویروس کرونا صنعت گردشگری بود.

اعمال ممنوعیت از سوی دولت‌ها در کنار محدودیت‌های اجتماعی و هراس مسافران باعث شد چرخ‌های این صنعت از حرکت بایستد و بسیاری از کسب و کار‌های مربوط به مسافرت و توریسم به نوعی زمین گیر شوند. مدیران این صنعت در کشورمان نیز ارقام مختلفی را در این زمینه بیان می‌کنند و حتی برخی آن را ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌دانند.

پایگاه خبری تحلیلی «Modern Diplomacy» نوشت همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ تریلیون دلار برای گردشگری جهانی هزینه داشته باشد.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) چند روز قبل ضمن بیان این خبر اعلام کرد که همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ به دلیل درآمد از دست رفته به این صنعت آسیب وارد کرد و آن را در وضعیتی شکننده و ساکن قرار داد.

سازمان ملل، زیان سال ۲۰۲۰ صنعت گردشگری جهان را نیز معادل همین میزان عنوان کرد و مدعی شد بخش گردشگری بیشترین آسیب را از بحران بهداشتی درمانی متقبل شد.

علیرغم پیشرفت‌های موجود، گزارش سازمان ملل هشدار داد که نرخ نابرابر واکسیناسیون در سراسر جهان و ظهور سویه‌های جدید COVID-۱۹ ممکن است محدودیت‌های سفر جدیدی را به برخی کشور‌ها تحمیل کند. ظهور نوع Omicron ده‌ها کشور را به بازگرداندن محدودیت‌ها برای ورود، یا تاخیر در تسهیل قوانین سفر و ضرورت آزمایش COVID-۱۹ سوق داده است؛ همین امر به تردید مسافران فصل تعطیلات در سراسر جهان دامن زده است.

جهش قیمت نفت و اختلال در زنجیره تامین جهانی نیز بر این موضوع تاثیر داشته است. بر اساس آخرین داده‌های UNWTO، انتظار می‌رود که ورود گردشگران بین المللی در سالجاری بین ۷۰ تا ۷۵ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ باشد. این کاهش مشابه با سال ۲۰۲۰ ارزیابی شد.

این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل تصریح کرد گرچه میزان گردشگری در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۱ افزایش ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ داشت، اما این میزان ۶۴ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ بوده است.

«زوراب پولولیکاشویلی» دبیر کل سازمان جهانی گردشگری اعتقاد دارد داده‌های سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ دلگرم‌کننده است. با این حال، ورود توریست هنوز ۷۶ درصد پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است و آمار‌ها در مناطق مختلف جهان پرنوسان است.

وی افزود که برای کسب اطمینان از رونق گردشگری باید از دسترسی به واکسیناسیون، هماهنگی رویه‌های سفر، استفاده از گذرنامه‌های دیجیتالی واکسیناسیون برای تسهیل سفر حمایت شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: